انس با قرآن موجب بهبود اخلاق و مراقبه نفس می‌شود

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که توانسته است در سی و دومین دوره از جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان رتبه نخست را در آزمون کتبی تفسیر و ترجمه به دست بیاورد، معتقد است انس با قرآن موجب بهبود اخلاق و مراقبه نفس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از مفدا، جعفر حسن زاده، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در بخش آزمون کتبی مسابقات ترجمه و تفسیر قرآن توانسته در سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان رتبه نخست را به دست بیاورد، گفت: از اینکه توانستم در این بخش رتبه نخست را به دست بیاورم بسیار خوشحالم و از سال 1390 در جشنواره‌های قرآن شرکت کردم و در رشته‌های ترجمه و تفسیر، صحیفه سجادیه و احکام نیز توانسته‌ام در دوره‌های قبل رتبه کسب کنم.

وی در خصوص علت موفقیت خود در این جشنواره قرآنی گفت: علت موفقیتم کار مداوم در خصوص ترجمه و تفسیر قرآن است و در این زمینه از هر فرصتی برای مطالعه و پژوهش استفاده کرده‌ام و در کنار متون تخصصی پزشکی به متون تفسیری نیز مراجعه و سعی کرده‌ام در این حوزه مطالعه داشته باشم.

این استاد دانشگاه فعالیت توامان در حوزه تخصصی پزشکی و کار پژوهشی در حوزه قرآن را حاصل زمانبندی دقیق دانست و گفت: باید برای پرداختن به دو مورد زمانبندی دقیقی داشت و از زمان‌های غیر قابل استفاده که معمولا هم دیده نمی‌شوند، استفاده بهینه کرد. برای مثال، من هر شب یک یا دو ساعت در حوزه قرآنی مطالعه دارم و این از کارهای روزمره‌ای است که انجام می‌دهم.

وی فعالیت قرآنی را عاملی در بهبود اخلاق و خودکنترلی دانست و گفت: مراجعه به قرآن می‌تواند در بهبود زندگی یک انسان موثر باشد. زمانیکه به قرآن مراجعه می‌کنم، باید وضو داشته باشم و همین وضو باعث می‌شود که اخلاقم را بهبود دهم و بر روی رفتارم کنترل داشته باشم. هر لحظه با قرآن بودن می‌تواند نتایج بسیار مطلوبی به همراه داشته باشد.

حسن زاده روند برگزاری جشنواره را مثبت ارزیابی کرد و در خصوص معرفی منابع آزمون این جشنواره گفت: معتقدم بهتر بود که منابع آزمون به گونه‌ای باشد که در تمامی نقاط در دسترس قرار بگیرند و در این زمینه دغدغه‌ای نداشته باشیم. در این دوره کتابی که به عنوان منبع معرفی شد چاپ جدید بود که متاسفانه نتوانستم آن را تهیه کنم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نقش اساتید را در انتقال مفاهیم قرآنی به دانشجویان بسیار مهم دانست و توضیح داد: زمانی که اساتید با قرآن انس بگیرند، می‌توانند به صورت نکات مرتبط با مسائل علمی در کلاس‌های درسی به دانشجویان انتقال دهند. همیشه سعی کرده‌ام نکات علمی را که در قرآن است، در کلاس‌هایم به دانشجویان انتقال دهم و در خصوص برگزاری جشنواره نیز به دانشجویان اطلاع رسانی کرده‌ام.

کد خبر: 877602

وب گردی

وب گردی