راهکارهای اساسی برای مقابله با جرائم سایبری در فضای بین‌الملل

رئیس پلیس فتا گفت: باید یک نظام حقوقی منسجم جهانی توسط سازمان ملل با تأیید کشورها برای مقابله با جرائم سایبری تدوین و تحت اراده جهانی اجرا شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس فتا ناجا در کارگاه منطقه‌ای پیشگیری و مقابله با جرائم سایبری نوظهور در تهران، ضمن تشریح تأثیر ابعاد فضای سایبر بر زندگی جوامع بشری اظهار داشت: در فضای مجازی تعارض قوانین داخلی کشورها یکی از موانع مهم در پی‌جویی فراملی جرائم سایبری است .همچنین چالش‌های مهم دیگر مانند وب عمیق و تاریک،اینترنت اشیا، پول‌های مجازی،محیط ابری وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود.

وی با اشاره به راهکارهای اساسی برای مقابله با جرائم سایبری در فضای بین‌الملل، تأکید کرد: باید یک نظام حقوقی منسجم جهانی توسط سازمان ملل با تأیید کشورها برای مقابله با جرائم سایبری تدوین و تحت اراده جهانی اجرا شود.

رئیس پلیس فتا همچنین بر توسعه تقویت همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با حمایت اینترپل و UNODC تأکید کرد و گفت: همه کشورها باید برای تأمین امنیت سایبری با استفاده از زیرساخت‌های استاندارد تلاش کنند. کشورهای دنیا در حوزه جرائم اینترنتی و فراملی باید عملگراتر باشند.

سرهنگ حسین رمضانی، معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا با اشاره به آغاز به کار کارگاه منطقه‌ای پیشگیری و مقابله با جرائم سایبری نوظهور در تهران اظهار داشت: پلیس سایبری جمهوری اسلامی ایران (فتا) در راستای حمایت و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای به منظور برخورد با جرائم سایبری میزبان این کارگاه است.

وی ادامه داد: در این کارگاه دو روزه، مقامات پلیسی و حقوقی ایران، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ازبکستان، هلند، ایتالیا، اسپانیا، روسیه و نماینده دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل و دفتر تهران UNODC و همچنین مدیرکل حقوقی وزارت امور خارجه حضور دارند.

در پایان حسین پناهی آذر مدیرکل امور بین‌الملل وزارت امور خارجه در سخنانی گفت: وجود قانون مقابله با جرائم سایبری و فعالیت پلیس فتا نشان‌دهنده عزم ایران برای برخورد با جرائم فضای مجازی است.

وی افزود: وزارت امور خارجه با تشکیل کمیته تخصصی از اعضای سازمان‌های مرتبط، حمایت همه‌جانبه‌ای برای تأمین امنیت فضای مجازی کرده است.

در پایان نشست روز اول، رئیس پلیس فتا از وزارت امور خارجه و دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل برای تلاش در برگزاری این کارگاه تقدیر کرد.
706

کد خبر: 877653

وب گردی

وب گردی