امیدواریم ایران در بازسازی سوریه نقش بزرگی ایفا کند

رییس پارلمان سوریه در دیدار با سفیر کشورمان در دمشق اظهار کرد: امیدوارم که جمهوری اسلامی ایران در مرحله بازسازی سوریه نیز نقش بزرگی ایفا کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری تشرین، حموده صباغ رییس پارلمان سوریه در دیدار با جواد ترک‌آبادی سفیر ایران در دمشق بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه و بخصوص روابط پارلمانی که دارای اهمیت مشترک هستند تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران با همکاری دوستان و هم‌پیمانان دیگر در حمایت از سوریه در مبارزه با تکفیری‌ها نقش مهمی ایفا کردند، گفت: اکنون اولویت سوریه نابودی کامل تروریست‌ها و بازگشت شهروندان به شهرهای خود است.

رییس پارلمان سوریه افزود: امیدوارم که جمهوری اسلامی ایران در مرحله بازسازی سوریه نیز نقش بزرگی ایفا کند.

از سوی دیگر جواد ترک‌آبادی سفیر کشورمان در دمشق از طرف علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران از رییس پارلمان سوریه دعوت کرد تا در سیزدهمین نشست اتحاد پارلمان‌های عضو سازمان همکاری اسلامی که قرار است در ژانویه سال آینده در تهران برگزار شود، حضور یابد.

وی با اشاره به اینکه روابط دوجانبه ایران و سوریه از سطح بالایی برخوردار است، گفت: دشمنان سوریه که برنامه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را اجرای می‌کنند تمدن سوریه را مورد هدف قرار داده‌اند.

ترک‌آبادی با اشاره به تدبیر و شجاعت بشار اسد رییس‌جمهور سوریه، گفت: پیروزی سوریه در مبارزه با تروریست‌ها پیروزی ایران است.

سفیر ایران در ادامه بر اهمیت گسترش ابزارهای ارتباطی میان دو کشور به منظور مقابله با توطئه‌های دشمن تاکید کرد.

کد خبر: 877758

وب گردی

وب گردی