گزارش ۱۰۰ روزه رئیس جمهور به مردم لفاظی بود/ محور اصلی امداد زلزله‌زدگان کرمانشاه نیروهای مسلح بودند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: آقای رئیس جمهور آیا گزارش شب گذشته شما همه موارد و موضوعات گزارش قابل کمی‌سازی بود اما گفته‌های شما لفاظی بود و کلیات را همانند یک سخنرانی معمولی بیان می‌کردید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس چهارشنبه 8 آذر 96 گفت: شب گذشته آقای رئیس جمهور گزارش 100 روزه عملکرد دولت جدید را به استحضار مردم رساند به آقای رئیس جمهور عرض می‌کنم حادثه دلخراش غرب کشور متاسفانه تجربه خوبی برای مردم ما نبود.

وی افزود: جناب آقای رئیس جمهور دولت ما نباید با سعی و خطا عمل کند، کشور ما روی گسل زلزله است، ما تجربه زلزله ویرانگر رودبار، زلزله دلخراش بم را داریم. دولت با تأخیر در کرمانشاه حضور پیدا کرد. هلال احمر عملکرد خوبی نداشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: آقای رئیس جمهوری محور اصلی امداد و نجات نیروهای قهرمان مسلح ما بودند، اما در گزارش شب گذشته شما محوریت با نیروهای مسلح نبود، نباید از کنار خدمات ساده عبور کرد.

ذوالنوری خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز هم آن مردم در ادامه نیاز به امداد دارند و باید تدبیر جدید در این‌باره اتخاذ کرد. در گزارش دیشب حضرتعالی همه موارد و موضوعات گزارش کمی و قابل کمی‌سازی بودند اما فرمایشات شما لفاظی بود و کلیات را همانند یک سخنرانی معمولی بیان می‌کردید.

وی افزود: شما گفتید آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد، بیکاری و حاشیه‌نشینی رشد منفی داشته چه برنامه‌ای اجرا کردید که حاصل آن رشد منفی در این حوزه بود؟ با چه استدلالی این حرف را زدید؟ چه چیزی باعث رشد منفی آسیب‌های اجتماعی شد؟ آسیب‌هایی که خواب را از چشم رهبری ربوده و امروز مردم ما را در منگنه و فشار تا حد نابودی خانواده کشیده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اگر کسی فرزند بیماری داشته باشد ممکن است در اثر فشارها و هزینه‌ها آرزوی مرگ بیمارش را نداشته باشد ولی اعتیاد چیزی است که خانواده‌ها آرزوی مرگ فرزندانشان را دارند.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: بیکاری، آسیب به نیروی کار، فساد، دزدی، تلاشی خانواده از محصولات اعتیاد است، آقای رئیس جمهور در این زمینه چه کرده‌اید؟ کمی با مردم صحبت کنید، گزارش شما 100 روزه بود اما این ادامه دولت 4 ساله شماست. شما نیاز به تجهیز کارگاه و کسب آمادگی نداشتید. این گزارش گزارش کسی است که بدون تجربه آمده و با مردم صحبت می‌کند.

وی افزود: جناب آقای رئیس جمهور آمارهای متناقض از زبان شما و مسئولین ذیربط در بحث تولید و اشتغال را داشته‌ایم، آخرین آمار شما شب گذشته 650 هزار نفر متوسط ایجاد اشتغال سالیانه است. جناب آقای رئیس جمهور ظرف 4 سال هر 100 هزار نفر از این آمار 2 میلیون و 600 هزار نفری می‌شود 3 هزار و 250 نفر و سهم هر 100 هزار نفر جمعیت می‌شود. حوزه انتخابیه بنده یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد که طبق آمار شما 42 هزار و اندی ایجاد شغل طبق گفته شما باید ایجاد شده باشد، شما به من نشان دهید 4 هزار شغل در 4 سال گذشته ایجاد شده باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: آقای رئیس جمهور چرا آماری می‌دهید که نه سر سفره مردم و نه بیکاران منازل مردم آن را تائید نمی‌کنند؟

کد خبر: 877783

وب گردی

وب گردی