یکی از وظایف خبرگزاری شناخت ملت ها از یکدیگر است

سفیر کشورمان در بوسنی و هرزگوبین گفت: یکی از وظایف خبرگزاری ها کمک به شناخت هر چه بیشتر دو ملت از یکدیگر است.

به گزارش ایسکانیوز، در دیدار «نیکولا درتیچ» رئیس خبرگزاری دولتی جمهوری صربسکا (صرنا)، «نبویشا رگویه» رئیس روابط عمومی وزارت امورخارجه بوسنی و هرزگوین و محمود حیدری سفیر کشورمان در سارایوو، طرفین در خصوص توسعه همکاری های رسانه ای بحث و گفتگو کردند.

در این دیدار که در محل سفارت کشورمان در سارایوو صورت پذیرفت، رئیس خبرگزاری صرنا ضمن معرفی آژانس خبری جمهوری صربسکا گفت: خبرگزاری سرنا در هفتم آوریل ۱۹۹۲ تاسیس و هم اکنون یکی از اعضای انجمن آژانس خبرگزاری های منطقه ای بالکان است که دفتر مرکزی آن در شهر بیلینا واقع شده ولی دفتر رئیس و هیات مدیره در بانیالوکا پایتخت جمهوری صربسکا قرار دارد.

وی ضمن اعلام آمادگی برای سفر به ایران و بازدید از خبرگزاری های کشورمان، از انعقاد تفاهمنامه همکاری با خبرگزاری های ایرانی و خصوصاً خبرگزاری ایرنا استقبال کرد.

رئیس روابط عمومی وزارت امورخارجه بوسنی در این دیدار با اشاره به سفر خود به ایران گفت: در سفری که در شهریورماه سال جاری به ایران داشتم با مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران دیدار کردم و ایشان برای توسعه روابط میان خبرگزاری های دو کشور اعلام آمادگی نمود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین نیز در این ملاقات به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی میان ملت ها اشاره و تصریح کرد: یکی از وظایف خبرگزاری ها کمک به شناخت هر چه بیشتر دو ملت از یکدیگر است.

حیدری افزود: خبرگزاری ایرنا علاقمند به منطقه بالکان و بوسنی است و برای همکاری با خبرگزاری صرنا و دیگر خبرگزاری های مهم بوسنی و منطقه آمادگی دارد.

منبع: مهر

کد خبر: 877809

وب گردی

وب گردی