قیمت اقلام خوراکی مناطق شهری در آبان ماه/ برنج گران شد

گزارش متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب در مناطق شهری کل کشور برای دوره آبان ماه ١٣٩٦ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ گزارش متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب درآبان ماه ١٣٩٦ منتشر شده توسط مرکز آمار نشان می دهد، متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج ایرانی (هاشمی) درجه یک در آبان ماه سال جاری برابر١٣٣٥٢٣ ریال بوده که با توجه به آمار قبلی، در مهر ماه (١٣٣٤١٦ ریال) تغییر محسوسی نداشته است. از سویی دیگر، درماه مذکور متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج خارجی ٥٧٤٦١ ریال بوده است که نسبت به ماه قبل (٥٧٢٢٥)، ۰.۴۱ درصد افزایش یافته است.

گوشت گوسفند

همچنین متوسط قیمت یک کیلوگرم گوشت گوسفند در این ماه به ٤٠٧٠٧٦ ریال رسیده است که نسبت به ماه قبل (٤٠٦٩٩٣ریال)، تغییر محسوسی نداشته است. میزان این افزایش برای یک کیلوگرم گوشت گاو یا گوساله (آبان ٣٨٣٧٧٠ ریال و مهر ٣٨٠٥٠٠ ریال) برابر ۰.۸۶ درصد بوده است. در این گروه متوسط قیمت یک کیلوگرم مرغ ماشینی با کاهش ٠.٥٤ درصدی مواجه بوده است (آبان ماه ٦٩٦٨٤ ریال و مهر ٧٠٠٦٠ ریال).

لبنیات

متوسط قیمت یک لیتر شیر پاستوریزه ٢٧٣٦٤ ریال، یک کیلوگرم ماست پاستوریزه ٣٧٦٥٨ ریال است که نسبت به ماه قبل به ترتیب ١,٢٩ و ٢.٠١ درصد افزایش قیمت داشته اند. در این ماه قیمت یک بسته ٥٠٠ گرمی پنیر ایرانی پاستوریزه ٥٧٧٠٥ ریال است که نسبت به ماه قبل تغییر محسوسی نداشته اند.

تخم مرغ

همچنین متوسط قیمت یک کیلوگرم تخم مرغ ماشینی در آبان ماه برابر ٦٦٣٧٦ ریال است که نسبت به ماه قبل (٥٧٨٢٩ ریال) با افزایش ١٤.٧٨ درصدی مواجه بوده است. اطلاعات بیشتر از طریق فایل پیوست قابل دستیابی است.

منبع: مهر

401

کد خبر: 877812

وب گردی

وب گردی