تمدن نوین اسلامی با شکست داعش وارد عرصه جدیدی شد/حضور 220 شخصیت برجسته جهان اسلام

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، گفت: شکست دولت خودخوانده داعش باعث همگرایی کشور های منطقه در مسیر ایجاد امت واحد اسلامی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، نشست خبری سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی صبح امروز چهارشنبه 8 آذر ماه با حضور آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و اصحاب رسانه در سالن همایش موزه شهدا برگزار شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ابتدای سخنانش با تبریک سالروز ولادت پیامبر اعظم(ص) و سبط گرامیش امام صادق (ع) و همچنین آغاز سالروز ولایت حضرت حجت (عج) گفت: پیروزی کل جبهه مقاومت علیه جبهه تکفیر و ستیز در عالم اسلام پیروزی بزرگی است که آغازگر دوره جدید در جامعه اسلامی و در میان رهبران و مصلحان جهان اسلام برای ایجاد وخدت و همدلی در امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه با شکست داعش تمدن نوین اسلامی وارد عرصه جدید خود شده است، ادامه داد: در واقع شکست دولت خودخوانده داعش آغاز مرحله جدیدی از وحدت گرایی و همگرایی جهان است.

آیت الله اراکی اظهار کرد: آرمان امت واحده اسلامی در قرآن مژده داده شده که با عظم استوار و با همکاری همه نیروهای دلسوز و مصلحان جهان به رهبری پرچمدار صلح و ادب مقام معظم رهبری این مسیر را خواهیم پیمود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه درخواست های زیادی برای حضور کنفرانس وحدت از سوی کشورها صورت گرفته، اظهار کرد: در این کنفرانس بیش از 500 مهمان خارجی و داخلی دارند که بیش تر مهمانان خارجی برای بار نخست در این کنفرانس حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین توطئه ای که دشمنان اسلام در راس آن ها مثلث شوم صهیونیسم، وهابیسم و امپریالیسم برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام با شکست داعش برداشته شد در این راستا این کشورها برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام و خم کردن زانوی ملت های منطقه و عظم و سست کردن اراده ملت ها برای استقلال و آزادی تلاش هایشان بی نتیجه ماند و از این پس برقراری عدل و صلح جهانی به وعده قرآن در راه است.

آیت الله اراکی در پایان خاطرنشان کرد: سی و یکمین کنفراس وحدت اسلامی روزهای 14 تا 16 آذر ماه در تهران برگزار می شود.

502

کد خبر: 877841

وب گردی

وب گردی