«بازگشت خواجه نصرالدین» رونمایی شد

در حاشیه اجلاس روسای کتابخانه های ملی کشورهای عضو اکو، کتاب خواجه نصرالدین رونمایی شد.

​به گزارش ایسکانیوز از موسسه فرهنگی اکو، در دومین روز از برگزاری اجلاس روسای کتابخانه های ملی کشورهای عضو اکو، روز سه شنبه هفتم آذرماه، با حضور نویسنده، مترجم، روسای کتابخانه های ملی اکو و جمعی از شخصیت های فرهنگی و دیپلمات، کتاب بازگشت خواجه نصرالدین رونمایی شد.

محمد مهدی مظاهری، رییس موسسه فرهنگی اکو در آیین رونمایی از کتاب بازگشت خواجه نصرالدین ضمن بیان اهمیت کتاب و کتاب خوانی اعلام کرد: انتشار کتاب ادبا و فرهیختگان منطقه اکو در دستور کار موسسه فرهنگی اکو قرار دارد که با حمایت اعضا هر سال نسبت انتشار آثار اقدام خواهیم کرد. در سال 2017 دو کتاب از کشور تاجیکستان را در موسسه فرهنگی اکو منتشر کردیم. از دیگر فعالیت هایی که صورت گرفت، انتشار مجلات اکو بود. یکی از این نشریات، مجله میراث اکو (ECO HERITAGE) است که آخرین نسخه آن به ورزش در منطقه اکو پرداخته است و در شماره آینده این نشریه، محور موضوعات را به دستاوردهای کتابخانه های کشورهای عضو اکو اختصاص خواهیم داد.

در ادامه مراسم، تیمور ذوالفقاراف، نویسنده کتاب بازگشت خواجه نصرالدین عنوان کرد: کتابخانه ها مانند داروخانه هایی برای روح انسان ها هستند. کتاب ها، فرهنگ و اندیشه ها را جاری و تثبیت می کنند. چرا جاده ابریشم از میان رفت؟ چرا این جاده ماندگار نبود؟ اعتقاد دارم اگر در کنار تاجران جاده ابریشم، فرهیختگان، هنرمندان و صاحبان فرهنگ و هنر حضور داشتند، جاده ابریشم هیچگاه تمام نمی شد.

تیمور ذوالفقاراف، شاعر، رمان نویس و نمایشنامه نویس معروف تاجیک است که توانسته جوایز متعدد ادبی را طی سال ها از آن خود کند. وی بیش از 20 اثر دارد که به زبان روسی نگاشته شده است. تیمور ذوالفقاراف در غرب به عنوان دانته ادبیات معاصر شناخته می شود.

پیش از این نیز موسسه فرهنگی اکو کتاب یک بیت پرنیان را از یک نویسنده تاجیکی رونمایی کرده است.

502

کد خبر: 877906

وب گردی

وب گردی