قاسمی: مقاومت و دفاع مشروع تنها راه مقابله با دشمن اشغالگر است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مقاومت و دفاع مشروع تنها راهکار مقابله با سیطره و زیاده خواهی های دشمن اشغالگر و پایان بخشیدن به تجاوزات صهیونیست ها است.

به گزارش ایسکانیوز، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین اظهار کرد: قطعا توطئه های صهیونیسم برای به فراموشی سپردن آرمان فلسطین ره به جایی نخواهد برد.

وی گفت: نزدیک به هفتاد سال از اشغال سرزمین فلسطین و تأسیس رژیم ستم گر صهیونیستی می گذرد؛ و در این مدت ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین جز ستم، تجاوز، اشغال، آوارگی، جنایت، کشتار، پاکسازی نژادی و آپارتاید ندیده است.

قاسمی افزود: طی این سال ها که ملت فلسطین از اساسی و اصولی ترین حقوق خود محروم بوده، کمتر کسانی در کنار آنان ایستاده و فریاد دادخواهی شان را شنیدند؛ تا جایی که رژیم اشغالگر، با نقض تمامی اصول بدیهی انسانی و حقوقی، لحظه ای دست از تجاوز، نسل کشی، جنایت علیه بشریت و تروریسم دولتی نکشیده و آشکارا صلح و امنیت بین المللی را به سخره گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: تاریخ فلسطین طی هفت دهه گذشته به خوبی نشان داد که مقاومت و دفاع مشروع تنها راهکار مقابله با سیطره و زیاده خواهی های دشمن اشغالگر، پایان بخشیدن به تجاوزات صهیونیست ها، آزادی سرزمین های اشغالی و بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن است.

وی گفت: بر این باوریم که رجوع به اراده ملت فلسطین تنها راه حل این بحران مزمن است و همه پرسی تعیین سرنوشت با حضور تمامی فلسطینیان اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان بومی این کشور، پیشنهادی عادلانه، حقوقی، انسانی و مبتنی بر اصول پذیرفته شده بین المللی خصوصاً منشور سازمان ملل متحد است.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران همواره و در تمامی روزهای سخت و پرآشوب این سرزمین، بر همبستگی خود با مردم فلسطین تأکید کرده و هیچ گاه از حمایت از آرمان های این مردم مظلوم دست نکشیده است. بی شک حمایت دولت و ملت ایران از فلسطین و حقوق حقه آنان همچون گذشته تا پیروزی مردم فلسطین و آزادی تمامی اراضی اشغالی ادامه خواهد داشت و قطعا توطئه های صهیونیسم برای به فراموشی سپردن آرمان فلسطین ره به جایی نخواهد برد.

کد خبر: 877908

وب گردی

وب گردی