همدان طی ۲ سال آینده با بحران جمعیت دانش آموزی روبرو خواهد شد

فرماندار همدان خواستار توجه بیشتر به پروژه های آموزشی حاشیه شهرهمدان شد و گفت: طی ۲ سال آینده در حاشیه شهر همدان با بحران جمعیت دانش آموزی روبرو خواهیم شد.

به گزارش ایسکانیوز، علی تعالی ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت مقاوم سازی، ایمن سازی و پیشرفت فیزیکی پروژه های آموزشی در دست اقدام و مورد نیاز شهرستان همدان گفت: ورود خوب نوسازی مدارس استان به بحث ایمن سازی مدارس نشان از همت و برنامه ریزی قابل تقدیر این مدیریت دارد.

وی با بیان اینکه طی سالهای اخیر توجه خاصی به مباحث آموزشی و رشد اعتبارات این بخش داشتیم، افزود: هر چقدر به این بخش توجه و هزینه کنیم بهترین سرمایه گذاری را کردیم و این نگاه ادامه دارد.

علی تعالی با اشاره به جایگزینی اوراق بهادار بجای اعتبارات نقدی عنوان کرد: علیرغم افزایش اعتبارات با توجه به گستردگی و نیاز فراوان بخش آموزش و پرورش همچنان با مشکل مواجهیم و جایگزینی اوراق هم برای پیمانکاران خوشایند نیست.

وی خواستار توجه بیشتر نوسازی مدارس به پروژه های آموزشی حاشیه شهر شد و افزود: با احداث پروژه های مسکن مهر و افزایش جمعیت در برخی از شهرکها و محلات حاشیه شهر طی دو سال آینده با بحران جمعیت دانش آموزی روبرو خواهیم شد.

فرماندار همدان از اختصاص اعتبار یک میلیارد ریالی به منظور تعمیر و تجهیز سرویسهای بهداشتی مدارس شهرستان همدان خبر داد و تاکید کرد: سرویسهای بهداشتی مدارس نیاز به اعتبار مستمر سالیانه دارد که باید از منابعی مطمئن از نظر میزان تخصیص پیش بینی شود.

وی با اشاره به مشکل یکی از مدارس نوسازی شده شهر همدان که تاکنون انشعاب گاز آن وصل نشده عنوان کرد: شرکتهای خدماتی نهایت همکاری و همراهی را با دیگر دستگاهها دارند و مدیران آموزش و پرورش اینگونه موارد را سریعتر باید منعکس و پیگیری کنند.

منبع: مهر

902/900

کد خبر: 877912

وب گردی

وب گردی