نه اهل فشار هستیم نه دخالت

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به انتقادات برخی از فعالین تشکل های سیاسی دانشجویی برای دخالت در امور داخل دانشگاه تصریح کرد: در چهار سال گذشته نیت همکاران در استانداری به هیچ وجه مساله دخالت نبوده بلکه برای کنترل شرایط سیاسی، امنیتی و اجتماعی و همچنین تشریک مساعی و اظهارنظر بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، رحیم شهرتی فر در دیدار تعدادی از نمایندگان تشکل های دانشجویی استان، هدف از برگزاری این جلسه را دیدار و آشنایی بیش از پیش با نمایندگان تشکل های سیاسی دانشجویی استان و بحث و بررسی در مورد موضوعات مختلف از جمله برنامه های مربوط به مراسم‌های روز 16 آذر (روز دانشجو) عنوان کرد و افزود: در بین تمامی اقشار مختلف جامعه، دانشجویان بیش از اقشار دیگر می توانند مشکلات را با دقت نظر بیشتری رصد کرده و در ارتقای جامعه در حوزه های مختلف موثر باشند.

وی با اشاره به نقش مهم فعالان تشکل های سیاسی دانشجویی در کاهش چالش های اجتماعی، سیاسی، اجتماعی عنوان کرد: انتظار داریم تمامی اعضای فعال در تمامی تشکل های سیاسی قانونی دانشجویی، فعالیت بیشتری در زمینه های مشترک داشته باشند و ما نیز نهایت تلاش خود را برای فراهم کردن زمینه های تحقق این موضوع به کار می گیریم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه اظهار کرد: در شرایط فعلی، چشمگیرترین فعالیت‌های سیاسی از سوی تشکل های دانشجویی انجام می شود گفت: متاسفانه این موضوع در برهه های انتخاباتی، تشکل های دانشجویی به مثابه احزاب عمل می کنند ولی بعد از این ایام، شاهد بی تحرکی تشکل های مختلف هستیم که باید تلاش برای ففعالیت بیشتر در راستای پویایی تشکل های دانشجویی افزایش یابد.

شهرتی فر افزایش ارتباط مستمر با اقشار مختلف دانشجویان و بخصوص فعالین تشکل های سیاسی را یکی از مهمترین اولویت های خود و حوزه معاونت سیاسی استانداری اعلام کرد و افزود: باید فعالیت تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها، تاثیرگذاری بیشتری را در فضای دانشگاه ها در بدنه جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مشتاق شنیدن نقد سازنده از نمایندگان تمامی تشکل‌های دانشجویی هستم اظهار کرد: با کمال میل حاضر هستم که در تمامی مراسماتی که از سوی تشکل های دانشجویی دعوت می شوم حضور داشته باشم. ما در برخورد با دانشجویان نباید موضع توجیه و یا حالت دفاع محض از عملکرد داشته باشیم و می توانیم از انتقادات سازنده آنان برای توسعه استان و رفع مشکلات استفاده کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین خطاب به فعالان تشکل های دانشجویی استان خواست که فارغ از نگرش خاصی سیاسی برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی تلاش کنند.

به گفته وی، در بین دانشجویان کسانی هستند که احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و درعین حال از فعالین تشکل های سیاسی دانشجویی هستند که بهتر است با آنان همکاری کرد.

وی بر توزیع مناسب و عادلانه امکانات و بخشی از بودجه های دانشگاهی در بین تشکل های سیاسی دانشجویی تاکید کرد و ادامه داد: شایسته نیست که در یکی از تشکل های سیاسی، 15 نشریه داشته باشد و یکی دیگر نیز تنها دو نشریه.

وی در پاسخ به انتقادات برخی از فعالین تشکل های سیاسی داشجویی برای دخالت در امور داخل دانشگاه تصریح کرد: در چهار سال گذشته نیت همکاران در استانداری به هیچ وجه مساله دخالت نبوده بلکه برای کنترل شرایط سیاسی، امنیتی و اجتماعی و همچنین تشریک مساعی و اظهارنظر بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مسئولیت تمام مسائل و فعالیت های داخل دانشگاه‌ها بر عهده رووسای دانشگاه و مسئولین کمیسیون های قانونی است و مدیریت ارشد استان نیز در این زمینه آماده همکاری هرچه بیشتر و بهتر می باشد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: نباید چنین باشد که چون یکی از تشکل های سیاسی، فلان سخنران را دعوت کرده و او، تند و چالشی صحبت کرده است تشکل دیگر هم سخنرانی تندتر از سخنران قبلی را دعوت کند. باید هدف از برگزاری تمامی مراسم‌ها، افزایش آگاهی و برون رفت از چالش ها باشد. بهتر است تمامی تشکل های سیاسی، مصداق سخنان حضرت پیامبر(ص) باشند و هرچه را برای خود می پسندند برای تشکل های دیگر هم بپسندند.

شهرتی فر ادامه داد: نمی شود تشکلی آزادی را در نهایت بخواهد و برای تشکل دیگر قائل به محدودیت شود که این غیرعادلانه ترین برداشت از سطح فعالیت تشکل های سیاسی می باشد. دیگر زمان آن نیست که هرکسی تند و تیزتر انتقاد کند انقلابی تر باشد و باید در کنار انتقاد، به نقاط مثبت نیز توجه کرد.

وی در ادامه افزود: بهتر است مسئولین دانشگاه های استان در ابتدای سال، بودجه عادلانه و مشخصی را برای حمایت از تشکل های سیاسی دانشجویی اختصاص دهند و با ابلاغ رقم بودجه های در نظر گرفته شده به مسئولین تشکل های سیاسی، برنامه ریزی بهتری برای فعالیت در تشکل ها انجام شود.

وی در بخشی از سخنان خود؛ با تبریک پیروزی جبهه مقاومت در عراق و سوریه گفت: دمشن ترین دشمن ما آمریکاست.آن ها سر سازش ندارند و مساله نابودی جمهوری اسلامی را هدف قرار داده اند .

وی با اشاره به شعارهای تند و تیز رییس جمهور آمریکا و تلاش وی برای نقض برخی قراردادهای بین المللی همچون برجام عنوان کرد: این سخنان ترامپ در بین سیاستمداران عقلایی آمریکا، اهمیتی نداشت بطوریکه قضیه خروج از برجام به عنوان یک قرارداد بین المللی را نیز نتوانستند اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه ایالات متحده آمیکا و اسراییل به دنبال ایجاد مشکل، درگیری و نفوذ در جمهوری اسلامی است تصریح کرد: خوشبختانه با نابودی گروهک تروریستی و وحشی داعش در عراق پیروزی چشمگیری نصیب جهان اسلام شد ولی نباید غافل از مکر دشمنان شد.

وی در همین راستا با تاکید مجدد بر لزوم وحدت تمامی تشکل های دانشجویی در مورد سیاست خارجی نظام عنوان کرد:سیاست خارجی نظام اسلامی موضوعی است که تحت سیاستگذاری داهیانه مقام عظما ولایت پیش می رود و ما نیز باید در این زمینه بیش از پیش وحدت خود را حفظ کرده و مقاومت بدون تزلزل خود را در صورت نیاز با فدای جان خویش به سرانجام برسانیم.

شهرتی فر از بیکاری به عنوان ابرچالش جمهوری اسلامی ایران نام برد و ادامه داد: حل مشکلات اقتصادی در اولویت اهداف مسئولان قرار دارد و خوشبختانه تلاش های خوبی در این زمینه انجام می شود. می پذیریم که مشکلاتی داریم ولی روند زندگی به شکلی نیست که ناامید شده باشیم.

وی در پاسخ به اظهارات یکی از دانشجویان در ارتباط با موضوع مناظره اخیر دو نماینده مجلس تصریح کرد: ما نه اهل فشار هستیم نه دخالت. از دبیر محترم جامعه اسلامی دانشگاه تبریز در طی تماس تلفنی که داشتم سوال کردم که شما در جریان توصیه حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان به دو نماینده مجلس هستید؟ دبیر جامعه اسلامی گفتند که به ما اطلاعی داده نشده است. بنده هم اعلام کردم که بنده در جریان هستم شما هم در جریان باشید. پس از این بخش مکالمه، دبیر جامعه اسلامی گفتند که مناظره برگزار می شود و بنده در تماس با دکتر پورمحمدی و دکتر حسین زاده گفتم که مناظره برگزار شود که یکی از نمایندگان به دلیل پیامک نماینده ولی فقیه در استان و توصیه ایشان برای عدم برگزاری مناظره، از مناظره خودداری کرده ولی نماینده دیگربه راحتی سخنان خود را برای دانشجویان ارائه کرده اند.

وی در پاسخ به انتقاد یکی دیگر از فعالین تشکل های سیاسی مبنی بر شکایت فرماندار آذرشهر از هیات تحریره یک نشریه دانشجویی ابراز کرد: هماهنگی های لازم با فرماندار محترم انجام شده و هیات تحریریه نشریه ای مزبور در یک جلسه با فرماندار، موضوع را از طریق گفتگو حل کند.

کد خبر: 878004

وب گردی

وب گردی