چی بخریم؟ چی نخریم ؟ / برای خرید انواع بخاری به چه نکاتی توجه کنیم؟

با آغاز فصل سرما بازار بخاری گرم می شود و هر کس با توجه به شرایط خود اقدام به خرید بخاری می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز؛ با آغاز فصل سرما بازار بخاری گرم می شود و هر کس با توجه به شرایط خود اقدام به خرید بخاری می کند.

بر اساس این گزارش مهم است که قبل مراجعه به فروشگاه بدانید که قصد خرید کدام نوع بخاری را دارید و کدام نوع بخاری برای منزل شما مناسب تر است. از آنجا که گاز در کشور ما به نسبت بقیه حامل های انرژی فراوان تر و ارزانتر است، در هنگام خرید، اولین انتخاب بیشتر افراد بخاری های گازی هستند. اما بخاری های گازی هم به دو دسته زمینی و دیواری تقسیم بندی می‌شوند که باید با توجه به نیاز خود نسبت به خرید بخاری مورد نظر اقدام کنید.

این گزارش می افزاید، در هنگام خرید بخاری های دیواری در نظر داشته باشید که حرارت این نوع بخاری نسبت به بخاری زمینی کمتر است و همچنین نیاز به فضای کمتری دارند، زیرا سازنده های بخاری دیواری این نوع بخاری را مناسب برای مکان‌هایی با متراژ کم طراحی کرده اند و قدرت آ‌ن‌ها نهایتا تا هفت هزار کیلو کالری در ساعت است، بنابراین اگر قصد خرید بخاری برای متراژهای بالا را دارید، بخاری دیواری مناسب شما نیست.


بر اساس این گزارش از نظر اقتصادی خرید بخاری برقی برای یک مکان کوچک مناسب نیست زیرا طراحی بخاری های برقی از هزار تا دو هزار وات در نظر گرفته شده و در نتیجه مصرف بالایی دارند. بخاری برقی از وسایل پرمصرف انرژی الکتریکی محسوب می شود، اگرچه این نوع بخاری بازدهی صد در صدی در تبدیل انرژی الکتریکی به حرارتی دارد ولی نحوه کنترل این تبدیل کردن باعث اتلاف انرژی می شود.

گفتنی است اگر برای منزلتان قصد خرید بخاری های زمینی و دودکش دار را دارید، توجه داشته باشید که این بخاری ها در رنگ ها و طرح های مختلف در بازار موجود است، بیشتر از آنکه به رنگ و طرح بخاری اهمیت بدهید به میزان امنیت و کیفیت و کم مصرف بودن بخاری دقت کنید. در ضمن در هنگام خرید بخاری های دیواری بدون دودکش توجه داشته باشید که این نوع بخاری ها مناسب منزل یا فضاهای بسته نیستند و فقط برای مغازه ها یا محیط های باز کاربرد دارند.

این گزارش می افزاید، توجه به رده مصرف انرژی لوازم خانگی امری مهم و ضروری است. در خرید بخاری توجه به این امر داشته باشید زیرا هرچه رده مصرف انرژی بالاتر باشد، میزان انرژی مصرفی کمتر و کیفیت بخاری بالاتر است، در نتیجه دیرتر خراب می شود و کمتر هزینه تعمیر بخاری را متحمل می شویم. هرگز یک بخاری بزرگ را برای محیط کوچک و یک بخاری کوچک را برای محیط بزرگ انتخاب ننمایید. میزان مطابقت بخاری با استاندارهای محیط زیست هم حائز اهمیت است.

البته باید به این نکته نیز توجه کنید که در هنگام خرید بخاری هرگز صرف اینکه قیمت بخاری کمتر است، انتخاب اشتباهی نکنید. چرا که بخاری های ارزان و کم کیفیت بعد از مدتی هم هزینه تعمیرات بدنبال دارد و هم متاسفانه حوادث تلخ و جبران ناپذیری را به بار می آورد. داشتن امکانات ایمنی از جمله برخورداری از سیستم ODS و دارا بودن استانداردهای لازم ایمن ترین نکته از نکات خرید بخاری خوب و با کیفیت است.

بر اساس این گزارش برای تهیه بخاری با دودکش باید بیش از ۲۰۰ هزار تومان هزینه کنید که قیمت آن بسته به مدل و طرح و سایر ویژگی ها ممکن است به ۵۰۰ هزار تومان هم برسد.

اگر قصد خرید بخاری گازی با دودکش را دارید پیشنهاد اول ما بخاری گازی آبسال با قیمت ۲۴۳ هزار تومان است.
برای خرید بخاری با قیمت مناسب گزینه بعدی پیشنهادی ما بخاری نیک کالا مدل سحر با قیمت ۲۹۶ هزار تومان است.
بخاری گازی سپهر الکتریک مدل شهاب با قیمت ۳۲۰ هزار تومان می تواند انتخاب مناسبی برای روزهای سرد زمستانی باشد.

همچنین بخاری نیک کالا مدل مرجان با قیمت ۳۵۸ هزار تومان می تواند در لیست انتخاب های شما قرار بگیرد.

در لیست انتخابی شما برای بخاری با دودکش بخاری های نیک کالا مدل سرامیک با قیمت ۳۹۰ هزار تومان و مدل آفتاب با قیمت ۴۰۱ هزار تومان می تواند قرار بگیرد.

همچنین اگر طرح بخاری نیز برای شما با اهمیت است، بخاری جهان افروز با قیمت۵۰۱ هزار تومان می تواند گزینه مناسبی باشد.


403

کد خبر: 878050

وب گردی

وب گردی