رئیس‌جمهور ترکیه  استعفا می کند ؟

رهبر حزب اصلی مخالف دولت ترکیه با ارائه برخی اسناد خانواده رئیس‌جمهور ترکیه را به فساد مالی متهم کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تی آر تی، رهبر حزب اصلی مخالف دولت ترکیه اسنادی ارائه کرده که از گردش حساب‌های بانکی افراد مرتبط با «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در خارج از این کشور پرده بر‌می‌دارند.

«کمال قلیچ داراوغلو»، رهبر حزب «جمهوری‌خواه خلق»، اصلی‌ترین حزب مخالف ترکیه این ادعاها را طی اظهاراتی در پارلمان این کشور مطرح کرد.

وی سپس فهرستی از 15 میلیون دلار نقل و انتقالات بانکی برون‌مرزی ارائه کرد که به ادعای وی توسط افراد نزدیک به «اردوغان» و خانواده او، از جمله پسر اردوغان و برادر او انجام شده‌‌اند.

تمامی این پول‌ها، طبق این ادعا، به حسابی در یک بانک «جزیره من» ( Isle of Man) منتقل شده‌اند. «جزیره من»، جزیره‌ای در دریای ایرلند است که به دلیل فعالیت‌های بانکی برون‌مرزی مشهور است.

وی گفت: «ما تمامی سوابق این شرکت را در اختیار داریم. ما تمامی اسناد مربوط به مبادلات مالی و همچنین رسیدهای بانکی را در اختیار داریم.»

پیش از این اردوغان گفته بود در صورتی که اثبات شود اعضای خانواده او یک سنت را به بانک‌های خارج از کشور منتقل کرده‌اند از سمتش کنار می‌رود. حال و با ارائه این مدارک معاون‌های اردوغان از وی خواستند که از سمتش استعفا کند.

این در حالی است که اعضای حزب عدالت و توسعه، ادعاهای رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق را تکذیب کرده و آن را «دروغ‌هایی شرم‌آور» خوانده اند.

اردوغان، ساعاتی بعد در سخنرانی‌اش در پارلمان، حزب «دار اوغلو» را «حزب خائن» خواند. اردوغان گفت:: «ما با روش‌های قانونی به دنبال برقراری عدالت خواهیم بود. ما دیگر بیش از این صبوری به خرج نمی‌دهیم. اگر به من ضربه بزنید، بایستی آماده دریافت ضربه هم باشید.»

کد خبر: 878067

وب گردی

وب گردی