مردم از 14 آذرماه گوشی رجیستر نشده نخرند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مرحله دوم طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه (رجیستری) از 14 آذر ماه آغاز می شود و مردم از این تاریخ گوشی رجیستر نشده، نخرند.

به گزارش گروه اقتصادى ایسکانیوز؛ محمد جواد آذری جهرمی درباره فضاسازی ها نسبت به اجرای طرح رجیستری افزود: از 14 آذر به بعد در بدو خرید افراد متوجه می شوند که گوشی ثبت شده یا خیر، بنابراین گوشی رجیستر نشده را تحت هر شرایطی نخرند.
او با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح تلاش می شود تا مردم با کمترین چالش رو به رو شوند، اظهار داشت: خریداران گوشی های همراه بعد از قراردادن سیم کارت پیامکی برایشان ارسال می شود که ثبت بودن گوشی را مشخص می کند در غیر اینصورت مشکل برای خریداران بوجود خواهد آمد.
وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات اظهار داشت: فاز دوم طرح رجیستری از 14 آذرماه شروع می شود که تغییر بزرگی در مدل ارائه سرویس در بازار به شمار می رود و به طور معمول در برار هر تغییر، مقاومت هایی وجود دارد.
آذری جهرمی گفت: گروه اول کسانی که در برابر این اقدام مخالفت می کنند، تامین کنندگان گوشی تلفن همراه از خارج کشور هستند که بخشی از مبادی رسمی و بخشی قاچاق وارد کشور می شود و با این اقدام باید گوشی ها در نظام گمرکی ثبت شود تا سود عادلانه تری ببرند.
او افزود: گروه دوم توزیع کنندگان وفروشندگان گوشی موبایل هستند که نگرانی انها بیشتر است برای اینکه گوشی ها را از کانال هایى خریداری کرده اند ونگرانی دارند که در برابراتفاقات وضعیت و تکلیف چیست.
آذری جهرمی خاطر نشان کرد: البته برخی فروشگاه های رسمی و مجاز و یکسری فروشگاه های غیر مجاز نیز هستند که فروشگاهای غیرمجاز مالیات برارزش افزوده پرداخت نمی کردند.
او اضافه کرد: گروه سوم مصرف کننده نهایی است که دغدغه آنها این است که گوشی خریداری شده ثبت هست یا خیر و قیمت بالا می رود یا پائین می آید.
وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: تغییر بازار و نظام مند کردن آن کار سخت و پیچیده ای است .
آذری جهرمی درباره مهمترین اقدام در 100 روز نخست دولت در این وزارتخانه اظهارداشت: موضوع تغییر مدل تعرفه گذاری اینترنت از مدل حجمی به مدل مبتنی بر سرعت مهمترین اقدام در این مدت بود که بیشترین وقت را گرفت.

منبع: ایرنا

401

کد خبر: 878089

وب گردی

وب گردی