ایران در حوزه تلفن همراه، جزء ۱۰ کشور نخست دنیاست

وزیر ارتباطات گفت: ایران در حوزه تلفن همراه، جزء ۱۰ کشور نخست دنیاست، اما در حوزه ثابت ما عقب ماندگی داریم و در رتبه ۹۰ قرار داریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، جهرمی اظهار کرد: در تمام کشور‌های جهان برای مصارف خانگی یک حد مصرف منصفانه داریم که وقتی از این مصرف عبور کنید سرویس در حداقل سرعت قرار می‌گیرید و بر خلاف مدل حجمی شبکه شما قطع نمی‌شود.
وزیر ارتباطات در رابطه با تعرفه جدید گفت: در دولت قبل یک سقف مصرف تعیین شده بود که مورد اعتراض قرار گرفت و آن طرح متوقف و با برگزاری جلسه‌های متعددجدید تصویب شد که با اجرای طرح اینترنت ثابت درآمد اپراتور‌ها کاهش پیدا می‌کند، ولی با بزرگ شدن بازار این کاهش درآمد جبران می‌شود.
او در موضوع ثبت گوشی همراه هم گفت: یکی از مباحث بهره گیری از ظرفیت فروشگاه‌های آنلاین مطرح بود تا آن‌ها بتوانند در واردات گوشی و توزیع آن وارد شوند و قیمت گوشی در بازار کنترل شود.
جهرمی با اشاره به این که فاز اول این بود که شناسه گوشی‌ها ثبت شود. در فاز دوم اعمال مقررات مرحله‌ای آغاز شده که از اپل شروع شده که بیش از ۴۵ روز طول نمی‌کشد.
او با بیان اینکه کاربرانی که تا ۱۴ آذر ماه از هر برندی گوشی خریده باشند مجاز به بهره برداری هستند، تصریح کرد: از تاریخ تعیین شده باید شناسه گوشی در گمرک ثبت شود در غیر این صورت پیامکی برای مصرف کننده ارسال می‌گردد که باید طی ۳۰ روز اقدام به فعال سازی گوشی خودکنند.
جهرمی با اشاره به شیوه فعال سازی گوشی همراه گفت: در مراکز خرید یک کد فعال سازی به گوشی الصاق می‌گردد که باید آن را بر روی گوشی فعال کنند. همچنین بسته‌های آموزشی از طریق رسانه‌های ایران اطلاع رسانی می‌شود تا خریداران از اصالت گوشی مطلع شوند.
او با حمایت از پیام رسان‌های داخلی افزود: حمایت از پیام رسان‌های داخلی در شورای عالی فضای مجازی تصویب شده که سه تن از بخش خصوصی و یک مقام از این وزارتخانه بر حسن اجرای مصوبه نظارت خواهند کرد.
وزیر ارتباطات با اشاره به این که فضا برای پیام رسان‌های داخلی تامین و هزینه اتصال به شبکه ملی اطلاعات برای آن‌ها صفر شده است، افزود: جذابیت و احترام گذاشتن به مصرف کننده و خلاقیت در این عرصه می‌تواند مردم را جذب کند و با فرمایش نمی‌توان مردم را به بهره برداری از یک برنامه سوق داد.
او در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان این که اقتصاد با شبکه ملی اطلاعات رونق پیدا می‌کند، یادآور شد: دولت الکترونیک یکی از موضوع‌های مورد تاکید رییس جمهوری و یکی از شاخص‌های بین المللی پیشرفت در دولت الکترونیک می‌باشد که ایران در آن افت کرده است.
جهرمی نخستین شاخص شبکه ملی اطلاعات را توسعه زیر ساخت دانست که در آن رشد داشته ایم، بخش دوم دسترسی مردم می‌باشد که در آن پیشرفت کرده ایم و بخش سوم محتوا سازی در آن است که در آن افت می‌بینیم.
او در بخش دیگری از سخنانش افزود: یکی از مهمترین توفیقات دولت الکترونیک متصل شدن دستگاه‌های اجرایی به همدیگر است که رضایت مردم را در پی دارد.
وزیر ارتباطات در پایان اعلام کرد: در دهه فجر ما قصد داریم آپ دولت همراه را رونمایی کنیم با هر تعداد خدماتی که بر روی آن بتوانیم پیاده سازی کنیم.

402

کد خبر: 878097

وب گردی

وب گردی