بیش از ۲۴ تن انواع مواد مخدر در گمرکات کشف شد

گمرک ایران از کشف بیش از ۲۴ تن انواع مواد مخدر و پیش‌ساز مخدرهای سنتی و صنعتی، توسط ماموران گمرک در آبان ماه خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از گمرک ایران، ماموران گمرک در آبان ماه سال جاری، در مجموع ۱۶ عملیات موفق در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام دادند.

یکی از مهمترین کشفیات مواد مخدر ماموران گمرک، کشف ۲۳هزار و ۸۹۴ کیلوگرم پیش‌ساز مواد مخدر از نوع اسید هیدروکلریک بود که قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر قصد داشتند این مقدار مواد را به کشور افغانستان ترانزیت و در آنجا به مواد مخدر صنعتی تبدیل کنند؛ اما با هوشیاری ماموران گمرک ایران و با رصد اطلاعات سامانه های هوشمند و تقاطع گیری اطلاعات و همچنین به کمک دستگاه کنترلی ایکس ری، این محموله بزرگ پیش ساز مواد مخدر کشف و ضبط شد.

بنابراین گزارش؛ در آبان ماه امسال ماموران گمرک موفق شدند مقدار ۷۳ کیلو و ۸۷۵ گرم تریاک را در عملیات های مختلف کشف کنند. همچنین کشف ۴۴ کیلو و ۵۸۸ گرم شیره و سوخته تریاک نیز، از دیگر کشفیات ماموران گمرک در آبان ماه سال جاری بود.

کشف ۴۳۶ عدد ماده مخدر شاهدانه ، ۱۱۰ گرم شیشه و ۲۰۰ گرم قرص متادون نیز، کشفیات دیگر ماموران گمرک در مدت یاد شده بوده است. ماموران گمرک ایران در آبان ماه موفق به ️کشف ماده مخدر شاهدانه از داخل برس، لابه لای کتاب ، کارتن ، هدفن و اسباب بازی شدند.

در حاضر با بکارگیری سامانه های هوشمند الکترونیکی و رصد کامل اطلاعات محموله های ورودی، خروجی، عبوری و مسافری توانمندی های کشف و مبارزه با مواد مخدر در گمرک ایران، افزایش قابل توجهی یافته است.

402

کد خبر: 878112

وب گردی

وب گردی