آغاز جذب فاینانس برای ساخت خط‌آهن شیراز-عسلویه

پنج‌شنبه 9 آذر 1396 - 11:31
کد مطلب: 878156
خط اهن

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: طراحی خط ریلی شیراز -جم - عسلویه پایان یافته است و هم اکنون در مرحله جذب سرمایه‌گذار و فاینانس خارجی برای آغاز عملیات اجرایی قرار داریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی در بازدید از پروژه‌های راه‌سازی ‌استان بوشهر افزود: طراحی خط ریلی شیراز -جم - عسلویه پایان یافته است و هم اکنون در مرحله جذب سرمایه‌گذار و فاینانس خارجی برای آغاز عملیات اجرایی قرار داریم.

او یادآور شد: یکی از محورهای اصلی در توسعه سواحل دریای عمان و خلیج فارس، راه ساحلی خوزستان به سیستان و بلوچستان است که به عنوان کریدور شماره یک حمل و نقل کشور مطرح و نقش مهمی در توسعه سواحل جنوب کشور دارد.

خادمی افزود: طول این کریدور بزرگراهی یک‌هزار و ۷۶۰ کیلومتر است که استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان از آن بهره‌مند می‌شوند و ۴۰۰ کیلومتر از این کریدور در استان بوشهر قرار دارد.

او با اشاره اینکه طبق برنامه‌ریزی دولت، این کریدور به مدت ۴ سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: ۶۰ درصد کل این کریدور به صورت اتوبان اجرایی شده و ۴۰ درصد باقی مانده نیز تا چهار سال آینده به پایان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به بازدید از این محور در جنوب استان بوشهر‌ گفت: در استان بوشهر فقط دو نقطه از کریدور باقی مانده که یکی در انتهای استان به سمت هرمزگان و به طول ۲۷ کیلومتر است و تا ۶ ماه آینده به اتمام می‌رسد و دیگری نیز بخش‌های کوچکی مسیر بوشهر به دیلم در شمال استان است که در یک سال آینده به اتمام می‌رسد.

خادمی افزود: با اجرای این کریدور بزرگراهی، شرایط برای توسعه مراکز جمعیتی، صنعتی و نفتی ساحلی و جنوب فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به کریدور بزرگراهی شمال به جنوب کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مسیرهای مهم منتهی به کریدور ساحلی، مسیر فیروزآباد-جم-عسلویه است که به عنوان بخشی از کریدور شمال به جنوب مطرح است و نقش مهمی در حمل و نقل جاده ای کشور دارد.

او افزود: برای تبدیل این مسیر به بزرگراه با دستور وزیر راه، پیگیری لازم انجام می‌شود و تلاش می کنیم از ظرفیت نفت و گاز هم در اجرا و تکمیل پروژه که به عنوان خط ارتباطی مرکز کشور به پایتخت انرژی محسوب می شود بهره ببریم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: امروز در فیروز‌آباد استان فارس نیز، عملیات اجرایی بخشی از کریدور شیراز به جم اجرایی می‌شود و امیدواریم هر چه زودتر ادامه این مسیر به سمت شهرستان جم نیز اجرایی شود.

402

169 / 14

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

بوشهری شنبه 11 آذر 1396 - 22:07
  • 0
  • 0
خط ریلی شیراز جم عسلویه مسیری اصولی فنی و مهندسی است که با ساخت خط ریلی ساحلی ماهشهر هندیجان دیلم گناوه بوشهر اهرم خورموج کنکان عسلویه و ادامه آن تا بندرعباس تکمیل می شود درضمن با کشیدن خط فرعی برازجان را هم به شبکه ریلی متصل می شود.
محسن شنبه 16 دی 1396 - 20:17
  • 0
  • 0
مسیر ریلی شیراز جم عسلویه مسیری کوتاه اصولی و کارشناسی است که در صورت اتصال مستقیم از مسیری کوتاه به ایستگاه شیراز منطقی است اما اگر از طریق مسیر طولانی مرودشت به شیراز برسد دارای اشکال اساسی است.

ایسکاTV

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار