بازسازی ۹ روستای آسیب‌دیده در زلزله کرمانشاه به استان گلستان سپرده شد

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: در ابتدا قرار بود کار بازسازی ۷ روستا بر عهده استان باشد اما این تعداد به ۹ روستا با ۳۰۰ خانوار جمعیت افزایش یافت.

به گزارش ایسکانیوز، سردار رحمت الله صادقی صبح امروز در جلسه ستاد پشتیبانی بازسازی روستاهای زلزله زده استان کرمانشاه اظهار داشت: در ابتدا قرار بود کار بازسازی 7 روستا بر عهده استان باشد اما این تعداد به 9 روستا افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به جمعیت این روستاها گفت: جمعیت این روستاها حدود 300 خانوار است که برای اسکان موقت آن ها نیاز به کانکس داریم.

فرمانده سپاه نینوا با اشاره به وضعیت این روستاها افزود: تخریب واحدهای مسکونی در این روستاها از 30 تا 100 درصد است. هم‌چنین بر اثر وقوع زلزله 7 نفر از اهالی این روستاها جان خود را از دست داده و 56 نفر نیز مصدوم شدند.

وی با تأکید بر هدفمند کردن کمک‌های مردمی بیان داشت: در شرایط فعلی هرگونه کمک و خدمات و امکاناتی که قرار است برای مردم این روستاها در نظر گرفته شود، باید به صورت هدفمند باشد.

صادقی با اشاره به نیازهای فعلی مردم این روستاها گفت: ایجاد 50 چشمه سرویس بهداشتی و 50 چشمه حمام از ضروریات فعلی است. در همین رابطه ماشین‌آلاتی در منطقه مستقر و مشغول کار است اما به ماشین‌آلات دیگری همانند 2 دستگاه لودر، 4 دستگاه کمپرسی، یک دستگاه بیل مکانیکی، 2 دستگاه تانکر سوخت و غیره نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: برای اسکان دائم، باید این آمادگی را داشته باشیم که بانگاه تثبیت مردم در روستاها اقدام کنیم اما ارقامی که دولت برای این کار پیش‌بینی کرده نمی‌تواند زمینه این تثبیت را فراهم کند.

فرمانده سپاه نینوا استان با اشاره به اقلام مورد نیاز مردم در این مناطق گفت: مردم این مناطق به صورت هدفمند تا پایان امسال به برنج، روغن، قند، و آرد نیاز دارند.

وی ادامه داد: غربالگری در حوزه بهداشت و درمان نیز یکی از موضوعات مهم در شرایط فعلی برای مردم زلزله زده است تا تیم های تخصصی بتوانند اقدامات بعدی را انجام دهند.

901

کد خبر: 878158

وب گردی

وب گردی