آغاز مجدد بازرسی‌های عملیات پروازی بر اساس مقررات جدید

سرپرست عملیات پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز مجدد بازرسی‌های (RAMP INSPECTION) بر اساس مقررات جدید توسط بازرسان عملیات پرواز سازمان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان هواپیمایی کشوری، مجید اخلاقی گفت: با توجه به تغییر مقررات سازمان هواپیمایی‌کشوری در حوزه عملیات پرواز دور جدید بازرسی‌ها جزو اولویت‌های این سازمان قرار گرفته است.

او افزود: با تلاش کارشناسان دفتر عملیات پرواز سازمان و پس از تهیه و تدوین الزامات مربوط به RAMP INSPECTION به عنوان بخشی از مقررات Part-ARO و برگزاری دوره‌های آموزشی، روز گذشته این بازرسی‌ها در فرودگاه حضرت امام (ره) از شرکت‌های‌هواپیمایی آغاز شد.

سرپرست دفتر عملیات پروازتصریح کرد: این نوع از بازرسی‌ها به‌عنوان مکمل ممیزی‌های مربوط به صدور و یا تمدید مجوز بهره‌برداری هوایی و همچنین به عنوان نوعی از نظارت‌های مستمر سازمان هواپیمایی کشوری بر نحوه عملکرد شرکت‌های‌هواپیمایی نقش به‌سزایی در ارتقاء ایمنی پروازها خواهد داشت.

اوافزود: در صورت وجود اشکالات جدی و موثر بر ایمنی پروازها آن هواپیما امکان پرواز نخواهد داشت و بازرسان دفتر عملیات پرواز طبق مقررات و تنها پس از رفع اشکالات اجازه پرواز برای هواپیما را صادر خواهند کرد.

402

کد خبر: 878176

وب گردی

وب گردی