قلعه‌نویی: صحبت سپاهان با من صحت ندارد/ می خواهیم مقابل پرسپولیس به برتری برسیم

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن، گفت: امیدوارم فردا ضمن مشاهده یک بازی جوانمردانه فوتبال زیبایی را مشاهده کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان قبل از بازی مقابل پرسپولیس، اظهار داشت: بازی‌های پرسپولیس و ذوب آهن در سال‌های اخیر همواره سخت بوده و اگر اشتباه نکنم بازی برگشت دو تیم در سال قبل با نتیجه سه بر سه به اتمام رسیده است. امیدوارم فردا ضمن مشاهده یک بازی جوانمردانه فوتبال زیبایی را مشاهده کنیم.

*هدف ما این است که گل نخوریم

قلعه‌نویی در ادامه افزود: هدف ما این است که ابتدا گل نخوریم و به دنبال این هستیم که به گل برسیم. می‌دانم که توانایی تیم فوتبال ذوب آهن زیاد است و با توجه به بازی‌هایی که انجام داده در حال حاضر جایگاهش در جدول اینجا نیست. متاسفانه بدشانس بودیم بعضی از توپ‌ها گل نمی‌شد و در عوض توپ‌هایی که نباید گل شود یا گل می‌شد یا پنالتی می‌شد و این اتفاق‌ها باعث شد که نتایج خوبی را کسب نکنیم.

* سعی کردیم نقاط ضعف را برطرف کنیم

وی در ادامه افزود: متاسفانه با دو یا سه بازیکن ما صحبت شده دوست ندارم زیاد راجع به این موضوع صحبت کنم. اما متاسفانه بعضی افراد با بازیکنان ما صحبت کردند. نمی‌خواهم بگویم کم کاری شده و خدای ناکرده بازیکنان ما از لحاظ فنی برای تیم کم گذاشتند اینجا از فرصت استفاده می‌کنم و می‌گویم که این بازیکنان بسیار بازیکنان با اخلاق ارزشی و از لحاظ فنی با کیفیت هستند اما گلایه دارم از افرادی که این رفتارها را در فوتبال انجام می‌دهند که واقعا این کار درست نیست. بعد از بازی با فولاد من با بازیکنان صحبت کردم و گفتند که با ما صحبت شده و امیدوارم از این اتفاقات پیش نیاید. اما فردا امیدوار هستیم که بازی خوبی را مقابل تیم پرسپولیس انجام بدهیم در طول هفته سعی کردیم نقاط ضعف خود را برطرف کنیم. به دنبال این هستیم که بازی خوبی مقابل پرسپولیس انجام بدهیم تا هواداران از بازی لذت ببرند.

* خوشحالم یک بار دیگر برانکو را می‌بینم

قلعه‌نویی افزود: خوشحالم یک بار دیگر برانکو را می‌بینم او از لحاظ فنی و اخلاقی جزو مربیان بسیار خوب است که همه او را دوست دارند.

وی در رابطه با اینکه همیشه تقابل‌هایش با برانکو زیبا از آب در آمده است عنوان کرد: همین که دو مربی افکارشان رو به جلو باشد این مساله بسیار زیبا است. شرایط تراکتورسازی در بازی برگشت پارسال بسیار خاص بود. ما مقابل پرسپولیس سه بر صفر بازنده شدیم اما یک توپمان به تیر دروازه خورد و بیرانوند هم جز روزهای خوبش بود.

* بعد از بازی با فولاد فهمیدیم با بازیکنان ما صحبت شده است

وی درمورد اینکه آیا منظور به تیم‌های نظامی است و آنها با بازیکنانشان مذاکره کردند تصریح کرد: دو هفته تا پایان نیم فصل باقی مانده است، حرکت قشنگی انجام نشده است. اصل این موضوع را تازه بعد از بازی با فولاد متوجه شدیم البته قبل از این شایعاتی شنیده بودم اما مساله به تازگی تایید شد.

*به کیانی گفتم در تراکتورسازی بماند

وی درمورد اینکه از تراکتورسازی بازیکن می گیرند یا خیر اعلام کرد: از این تیم به خاطر مشکلاتش بازیکن نمی‌گیرم و حتی در تماسی که با مهدی کیانی داشته از او خواسته ام در تیمش بماند و با قدرت کار کند. وقتی از تراکتورسازی جدا شدم سه چهار نفر با من تماس گرفتند به آنها گفتم تمام سال‌هایی که در تراکتورسازی بودید یک طرف وضعیت تیم در فصل جاری هم یک طرف. شما باید امسال در تراکتورسازی بمانید و برای مردم آذربایجان تاریخ‌‌سازی کنید. در بیانیه‌ای هم این مساله را اعلام کردم و گفتم به خاطر شرایط تراکتورسازی از این تیم بازیکن نمی‌‌گیریم.

*بارسلونا هم افت کرده است

قلعه‌نویی درمورد اینکه پرسپولیس در سال‌های اخیر ذوب آهن را شکست دهد تصریح کرد: این مساله را قبول دارم که ما در دیدارهای اخیر نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم ولی درمورد آن توضیحات کافی را بیان کردم اینکه ما نتوانستیم نتیجه لازم را در فصل جاری بگیریم دلیل دارد. در فوتبال روز دنیا اگر به طوز مثال لیونر مسی از بارسلونا جدا شود این تیم چه شرایطی پیدا می‌کند. نیمار از بارسلونا رفت و این تیم 30 تا 410 درصد دچار افت شد. وقتی سه بازیکن تیم ما وضعیت ایده‌آل نداشته باشند این وضعیت به تیم لطمه می‌زند. درمورد بازی فردا هم با شرایط خوبی داریم و این توان را داریم که دست پر میدان را ترک کنیم.

*از شرایط عالیشاه و نورالهی بی خبر بودیم

سرمربی تراکتورسازی در رابطه با اینکه وقتی سال قبل خودش هدایت تراکتورسازی را برعهده داشت امید عالیشاه و احمد نوراللهی را از پرسپولیس گرفت اظهار داشت: اینکه باشگاه و مربی وقت در جریان این مساله قرار داشته باشند با زمانی که آنها بی‌اطلاع‌ باشند خیلی فرق دارد. ما بعد از بازی با فولاد متوجه این مساله شدیم اگر بازیکن راضی باشد و به باشگاه بگوید اشکالی ندارد تازه بعد از بازی با فولاد متوجه این مساله شدیم. این شایعات مطرح بود و ما می‌گفتیم شاید در حد همان شایعه است و به آن توجه نمی‌کردیم. نیم فصل را برای چه چیزی گذاشته‌اند. نیم فصل برای این است که تیم‌ها ضعف‌شان را برطرف کنند ما هم به دنبال تقویت تیم‌مان خواهیم بود اما این مساله راه و ا صول خودش را دارد. درمورد عالیشاه و نوراللهی همه در جریان موضوع بودند و پرسپولیس هم با این موضوع موافقت کردند. این خیلی فرق دارد با اینکه مسئولان و مربیان یک تیم در جریان موضوع نباشند.

*فوتبال هند پیشرفت کرده است

وی درخصوص اینکه قرار است در پلی‌آف با یک کشور از هند بازی کنیم چطور پیش‌بینی می‌کنید، گفت: شما مطلع هستید که لیگ هند لیگی است که سرمایه‌گذاری خوبی کرده بازیکنان بزرگی به هند رفتند تا در لیگ بازی کنند،‌همین اتفاق سال‌های گذشته برای لیگ ژاپن و امارات هم اتفاق افتاده اما باید از فرصت استفاده کنم و از فدراسیون فوتبال گله‌گی کنم. زمانی که در تراکتورسازی بودم در آسیا از ایران و ایرانی حمایت کردم و متاسفانه با جریمه 5 هزار دلاری مواجه شدم. اما در آن زمان حتی رئیس فدراسیون فوتبال به خاطر صحبت‌هایی که انجام دادم از من حمایت نکرد اما با گذشت دو سال حالا گفتند که حق با قلعه نویی بوده و از من حمایت کردند. حالا اگر قرار است از من حمایت کنند بروند جریمه 5 هزار دلاری من را بدهند. ولی واقعا در آن زمان که به حق از ایران و ایرانی حمایت کردم نه رئیس فدراسیون و هیچکس از مسئولین فدراسیون از من حمایت نکرد. حالا متوجه شدم که تاج صحبت کرده اگر این شرایط باشد ما در آسیا شرکت نمی‌کنیم‌. چطور الان به این نتیجه رسیدند و گفتند حق با من بود.

*باید در نیم فصل 5 بازیکن جذب کنیم

وی در ادامه درخصوص محرومیت محمودزاده و اینکه چه برنامه‌ای در ادامه دارید تا در پایان فلصل نتیجه خوبی کسب بکنید اظهرا داشت: به هر حال وحید جزو مدافعان خوب فوتبال ایران است. ما سه دفاع خوب در اختیار داریم که می‌توانند به ما کمک کنند و این جزء دفاع چپ‌های کلاسیک ایران است. اما سیاست ما و هدف ما تا به امروز که در این جایگاه قرار داریم نبوده است باید آسیب شناسی کنیم اگر قرار است در آسیا شرکت کنیم باید نیم فصل 5 بازیکن که با افکار تاکتیکی ما نزدیک هستند جذب کنیم تا بتوانیم تیم را تقویت کنیم.

* صحبت مسئولان سپاهان با من صحت ندارد

قلعه‌نویی در ادامه درخصوص اینکه آیا از مسئولان سپاهان با شما صحبتی شده است تا در پایان فصل به سپاهان بروید اظهار داشت: من متاسفانه همین الان از شما شنیده‌ام باید بگویم که این صحبت‌ها هیچ کدام درست نیست. جا دارد تشکر کنم از مسئولان باشگاه ذوب آهن. شاید از لحاظ فنی شرایط خوبی نداریم اما باید بگویم که از نظر امکانات شرایط مناسبی داریم و باید بگویم آرامش خوبی در باشگاه ذوب آهن دارم. جا دارد از طاهری و هیات مدیره باشگاه سپاهان هم تشکر کنم، هفته پیش طلب من را دادند و با من تسویه کردند در صورتی که باید همان موقع بخشی از طلبم پرداخت می‌شد. حتی من آن زمان بخشی از طلبم را خرج امور خیریه در اصفهان کردم و زمانی که در تراکتورسازی و استقلال بودم بخشی از قراردادم را در بحث خیریه هزینه کردم اما باید بگویم که هیچ صحبتی با من سپاهان انجام نداده است. من با کرانچار دوست و رفیق هستم حتی روز تولدم هم کرانچار با من تماس گرفت و تولدم را تبریک گفت. امیدوار هستم تا مشکلاتش برطرف شود چون مربی بسیار خوبی است. در حال حاضر با تمام وجودم در ذوب آهن هستم و فعالیت می‌کنم.

* حرف علی کریمی انتقاد دلسوزانه است

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن در پایان درخصوص قرعه‌کشی جام جهانی نیز اظهار داشت: اولاً از همه مجموعه فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنم به خاطر کارهایی که برای فوتبال ایران انجام دادند و وقتی شنیدم فدراسیون فوتبال 5 ستاره است بسیار خوشحال شدم به خاطر اینکه دو بار به جام جهانی به صورت متوالی صعود کردیم. در حال حاضر وجهه خوبی در جامعه بین‌المللی فوتبال داریم. وقتی با روسیه در بازی دوستانه حتی یک بر صفر هم جلو هستیم نشان می‌‌دهد که فوتبال ایران در حال حاضر در حال پیشرفت است. از ساکت هم تشکر می‌کنم. من با ساکت چند سالی کار کردم و می‌دانم که دلسوزانه برای فوتبال زحمت می‌کشد. لازم است که از این فرصت استفاده کنم و به خاطر بحث‌ها و انتقادهایی که علی کریمی به فوتبال و مسئولین فوتبال ایران انتقاد کرد بگویم نه علی کریمی به پول نیاز دارد و نه به اینکه به تیمی حضور داشته باشد. اگر حرفی از علی کریمی شنیده می‌شود انتقاد دلسوزانه است. به خاطر اینکه در فوتبال ایران زحمت کشیده . در حال حاضر فوتبال ایران را در جوامع بین‌المللی با علی کریمی، علی دایی و مهدوی‌کیا می‌شناسند. پس من معتقدم باید از انتقادهای کریمی استفاده شود ولی باید حرمت‌ها و کرامت‌ها حفظ شود. به نظرم تاج رئیس فدراسیون فوتبال باید از صحبت‌های علی کریمی استفاده کند. وظیفه‌اش این است که از پیشکسوتان فوتبال استفاده کند. اما راجع به قرعه‌کشی جام جهانی باید بگویم امیدوارم که تیم ملی ایران در قرعه خوبی قرار بگیرد و امیدوار هستم که در جام جهانی هم نتیجه خوبی کسب کنیم.

600

کد خبر: 878214

وب گردی

وب گردی