برگزاری دومین کنفرانس تکنیک های محاسباتی نوین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز

دومین کنفرانس تکنیک های محاسباتی نوین و بهینه سازی در عمران به مدت دو روز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز برگزار گردید.

به گزارش ایسکانیوز، در مراسم افتتاحیه کنفرانس ابتدا آقای دکتر کیوان شافعی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز ابراز داشت؛ واحد سقز در راستای رسالت اصلی خود و سیاست های ابلاغی نظام و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حوزه علم وفناوری، انجام پژوهش و تحقیقات کاربردی اصیل و ماموریت گرا را سرلوحه کار خود قرار داده و تمامی فعالیت های پژوهشی خود را به این حوزه معطوف کرده است.

ایشان با اشاره به اهمیت برگزاری همایشهایی چون کنفرانس تکنیک های محاسباتی نوین و بهینه سازی در عمران، ابراز داشت؛ شناخت و استفاده از تکنولوژی های نوین و کاربردی کردن آن، انجام تحقیقات کاربردی در حوزه فناوری های نوین عمران در دانشگاه ها برای رفع مشکلات عمرانی ضروری می باشد.

دکترشافعی افزود: یکی از ویژگی های دومین کنفرانس ملی تکنیک های نوین محاسباتی و بهینه سازی در مهندسی عمران حضور چهره های برجسته در این بخش بود که از آن جمله می توان به منصور ضیایی دانشیار پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی، اسکندر اسکویی دانشیار گروه مهندسی عمران دانشگاه شهید رجایی و هوشنگ دباغ هیات علمی دانشگاه کردستان اشاره کرد.

ایشان به اشاره به استقبال خوب از روند برگزاری این کنفرانس ملی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز، یادآور شد: خوشبختانه از میان مقالات ارسال شده به دبیرخانه کنفرانس در مجموع ۴۰ مقاله انتخاب شدند که از میان این مقالات انتخاب شده، هشت مورد به صورت سخنرانی ارائه و بقیه به صورت پوستر به نمایش گذاشته شدند.

وی افزود: دانشگاه ها بایستی نقاط ضعف و قوت فناوری های نوین با توجه به شرایط اقلیمی و منطقه شناسایی و آن را در اقلیم و مناطق خاص اجرا نمایند و در همین راستا دانشگاه آزاد واحد سقز آماده است تا با مشارکت سایر دانشگاه ها، بخش خصوصی و دیگر نهاد های مرتبط هسته و مراکز پژوهشی در راستای کاربرد فناوریهای نوین با توجه به شرایط اقلیمی استان کردستان و شهرستان سقز احداث نماید.

سپس آقای مهندس ورمقانی فرماندار شهرستان سقز با مهم دانستن امر نظارت در ساخت و سازهای مسکونی ابراز داشت؛ انبوه سازان و مالکین در برخورد با ناظران بایستی دغدغه صحت عمل داشته مولفه حضور ناظران و انجام محاسبات دقیق بهینه سازی در امر عمرانی باید فرهنگ سازی شود.

وی با عنوان اینکه، در کشور برای رسیدن به یک ساختمان ایده آل و مقاوم،نیاز به سرمایه گذاری در صنعت ساختمان هستیم، افزود: در نظرگرفتن بودجه لازم برای انجام کارهای مطالعاتی و پژوهشی در حوزه صنعت ساختمان برآیند مفیدی برای ایران خواهد داشت.

این کنفرانس با برگزاری نشست تخصصی زلزله در روز اول و کارگاه عمران و بهینه سازی در مهندسی عمران در روز دوم به کار خود پایان داد.

کد خبر: 878222

وب گردی

وب گردی