بازگویی رشادت های دلاورمردان نیروی دریایی در دانشگاه انزلی

به مناسبت گرامیداشت ۷ آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ در نشستی با حضور جانشین فرماندهی ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع)، رشادت ها و جانفشانی های دلاورمردان نیروی دریایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی بازگو شد.

به گزارش ایسکانیوز، در نشستی که به مناسبت گرامیداشت روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی و با حضور ناخدا یکم سید محمود آموزش جانشین فرماندهی ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید، رشادت و جانفشانی های دلاورمردان نیروی دریایی ارتش بازگو و یاد و خاطره آن غیورمردان گرامی داشته شد.

در این نشست جانشین فرماندهی ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد:"رشد نیروی دریایی طی چهار دهه اخیر بسیار محسوس بوده و امروز نیروی دریایی تا حد بسیار زیادی تجهیزات محور می باشد".

ناخدا یکم سید محمود آموزش تصریح کرد" بی شک نیروی دریایی درصورت فقدان تجهیزات؛ قادر به ادامه فعالیت نخواهد بود". وی ضمن اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس و حمله رژیم بعثی عراق به کشورمان، تاکید کرد:" بی تردید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آن دوران سخت؛ نقش بسیار پررنگی داشت و ما در این جنگ عزیزان بسیاری را از دست دادیم".

جانشین فرماندهی ناوگان شمال در ادامه به رشد ناوگان دریایی کشورمان طی دهه های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد:" ما تا پیش از دهه ۷۰ به دلیل تحریم های موجود؛ در زمینه ساخت سازه های دریایی ضعف داشتیم اما در دهه ۷۰ با دستور مقام معظم رهبری؛ به فکر ساخت و طراحی سازه های مربوطه افتادیم. در همین راستا در سال ۸۲ ناو موشک انداز پیکان را در ناوگان شمال در انزلی داشتیم، در سال ۸۵ موشک انداز دوم، در سال ۸۸ موشک انداز سوم و در سال ۹۳ نیز ناوشکن دماوند را به ناوگان شمال اضافه نمودیم".

ناخدا یکم سید محمود آموزش یادآور شد:" تمامی این اقدامات و دستاوردها در سایه رشد و توان علمی متخصصان و پژوهشگران کشورمان به انجام رسیده است".

وی همچنین به نقش مهم و تاثیرگذار نیروی دریایی در عرصه تجارت دریایی نیز اشاره و اضافه کرد:" مقوله تجارت دریایی از مهمترین مباحث تجارت است و خوشبختانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این زمینه بسیار فعال بوده و موضوع تامین امنیت در حوزه تجارت دریایی نیز به خوبی توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فراهم گردیده است".

در این نشست سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی نیز عنوان کرد:" امروز امنیت و آرامش کشور ما در منطقه و حتی دنیا بی نظیر بوده و این امنیت و آسایش مدیون و مرهون جانفشانی های دلاورمردان تمامی نیروهای مسلح از جمله نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است". علیرضا اقدامی همچنین اضافه کرد:" امروز به واسطه شجاعت و اقتدار نیروهای نظامی کشورمان، هیچ کشوری جرات دست درازی و تجاوز به خاک ایران را ندارد".

گفتنی است به مناسبت گرامیداشت ۷ آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک دوره مسابقه تیراندازی با تفنگ بادی در دو بخش کارکنان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی برگزار شد. این رقابت به همت کانون دانشجویان انقلابی این واحد دانشگاهی برگزار و در پایان به ۵ تن از نفرات برتر این مسابقه جوایزی اهدا شد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با حدود ۳۸۰۰ دانشجو و ۹۱ عضو هیات علمی در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده است.

کد خبر: 878226

وب گردی

وب گردی