برگزاری کارگاه قولنامه نویسی در انجمن علمی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی فردوس

کارگاه آموزشی قولنامه نویسی در دانشگاه آزاد اسلامی فردوس برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، این کارگاه به همت انجمن علمی حقوق و با حضور جمعی از دانشجویان این رشته از دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی و پیروزان در سالن همایش واحد فردوس برگزار شد.

ندایی مدرس این کارگاه در جمع دانشجویان گفت: بیشترین شکایات در مراکز رسیدگی در کشور ما مربوط به بخش املاک بوده و این نشان از عدم آگاهی مردم نسبت به قوانین می باشد.

وی با اشاره به قرآن کریم بیان داشت: در بزرگترین آیه از سوره بقره، خداوند متعال شرایط لازم برای انجام معاملات را ذکر کرده است.

مسئول و کارشناس ثبت اسناد فردوس افزود: یکی از مواردی که ذیل قولنامه های استاندارد وجود دارد، تایید یک کارشناس حقوق است که متاسفانه در دفاتر مشاورین املاک و خودرو انجام نمی شود و عموم مردم نیز از این کار بی اطلاع هستند.

ندایی گفت: مردم در هنگام تنظیم قولنامه به مجوز قانونی آن دفتر توجه نمایند و در صورت عدم وجود مجوز از تنظیم قولنامه در این گونه دفاتر خودداری نمایند.

این مدرس دانشگاه موارد لازم در تنظیم قولنامه را بیان کرد و افزود: رویت سند مورد معامله و انجام استعلام از ادارات مربوطه، دریافت کد رهگیری، امضای شهود و تکمیل تمامی موارد قید شده در قولنامه را از موارد مهم برشمرد.

وی بیان داشت: یکی از بیشترین مراجعات به مراکز رسیدگی، در حوزه املاک ارثی و املاکی است که چند نفر در آن شراکت دارند.

در این نوع معاملات بایستی امضای کلیه افراد در قولنامه ذکر شود و هویت افراد از طریق نامه استعلام گردد. در ادامه این کارگاه مواردی در خصوص نحوه پرداخت وجه و چک و انتقال اسناد مورد معامله بیان شد.

کد خبر: 878234

وب گردی

وب گردی