دومین محفل نقد فیلمهای روز ایران و جهان در دانشگاه آزاد بوئین زهرا برگزار شد

دومین محفل پخش و تحلیل و نقد فیلمهای روز ایران و جهان به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا در سالن آمفی تأتر بوعلی سینا واقع در ساختمان آیت الله هاشمی رفسنجانی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم که با استقبال اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه مواجه شد، ابتدا فیلم سینمایی «ویلایی ها» ساخته منیر قیدی به نمایش درآمد و سپس، مراسم تحلیل و نقد فیلم با حضور استاد جلیل فرجاد، از پیشکسوتان عرصه بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون برگزار شد.

در ابتدای مراسم تحلیل و نقد این فیلم، دکتر مسیح بهنیا، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا ضمن تشکر از حاضرین در جلسه، علت انتخاب این فیلم را تقارن زمان برگزاری دومین محفل پخش و نقد فیلم با هفته پاسداشت بسیج و نزدیک بودن به زمان برگزاری بزرگداشت شهدای تازه تفحص شده استان قزوین در واحد بوئین زهرا، از یک سو و البته موضوع این فیلم که از جمله فیلمهای ژانر دفاع مقدس است، از سوی دیگر معرفی کرد. وی اشاره کرد که این فیلم برنده سه سیمرغ بلورین از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شده که یکی از آنها به جهت «فیلم اولی بودن کارگردان» بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا در ادامه با اشاره به سوابق استاد جلیل فرجاد، از ایشان دعوت کرد تا به تحلیل و نقد فیلم ویلایی ها بپردازد. جلیل فرجاد ابتدا با اشاره به اینکه فیلم ویلایی ها در قیاس با سایر فیلمهای همسان خود در ژانر دفاع مقدس در سالهای اخیر، نظیر فیلم «شیار ١٤٣» و «آباجان» بسیار فیلم خوش ساخت تری بوده است. آقای فرجاد، شجاعت خانم قیدی را برای ساخت اولین فیلم بلند خود در سینمای دفاع مقدس، یک ریسک سینمایی و البته، قابل تحسین دانست و انتخاب موضوعی بکر با محوریت بازیگران زن را از جمله نقاط قوت این فیلم معرفی کرد. ایشان در ادامه در مقام نقد فیلم، ریتم کندِ شروعِ قصه فیلم بویژه تا زمان ورود خانم طناز طباطبایی به داستان، و غیر قابل باور بودن برخی صحن های جنگی فیلم نظیر حمله سنگین هواپیماهای عراقی به محل سکونت زنان و کودکان را که اتفاقاً منجر به شهادت یا مجروح شدن هیچکس نشد، از جمله نقاط ضعف این فیلم معرفی کرد.

در خاتمه مراسم، اساتید و دانشجویان حاضر به پرسش درخصوص مسائل مختلف مرتبط با این فیلم و البته سوال راجع به موضوعات متنوع مربوط به سینمای ایران پرداختند و استاد فرجاد به سوالات حاضران، پاسخ داد. در انتها نیز دکتر بهنیا ضمن تشکر از حضور استاد جلیل فرجاد در دومین محفل پخش و نقد فیلم، ابراز امیدواری کرد که سومین محفل پخش و نقد فیلم، با میزبانی از یکی از بانوان سینما، تأتر و تلویزیون ایران برگزار شود.

کد خبر: 878238

وب گردی

وب گردی