پرند قابلیت تبدیل به یکی از شهرهای باکیفیت کشور را دارد/ تکیمل سایت‌های مسکن مهر بدون همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان ممکن نیست

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شهر جدید پرند فرصت و ظرفیتی اساسی برای توسعه دارد و این قابلیت را خواهد داشت که به یکی از شهرهای با کیفیت تهران و حتی کشور تبدیل شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با حضور در نخستین جلسه پایش دوره‌ای شهر جدید پرند بیان کرد: این جلسات با ۲ هدف تقویت ارتباط بین شرکت مادر و شرکت‌های تابعه و هچنین آگاهی از مشکلات و مسائل داخلی هر شهر جدید برگزار می‌شود که در پایان متناسب با چالش‌های موجود تصمیم‌گیری خواهد شد.

طاهرخانی در ادامه با بیان این مطلب که تصمیم گیری در جلسات پایش به منزله تصمیم‌گیری در مجمع بوده و مبنای اقدامات برای هر شهر جدید قرار خواهد گرفت، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و نشست‌های هفتگی هر ۲ ماه یکبار می‌توانیم جلسه دوم را در هر شهر برگزار کنیم و در آن جلسه مصوبات جلسه اول را مورد پیگیری قرار دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود پیگیری برنامه‌ها و دستور کارهای بودجه سنواتی در شهرها را از دیگر اهداف جلسات پایش عنوان کرد و افزود: شهر جدید پرند فرصت و ظرفیتی اساسی برای توسعه دارد و این قابلیت را خواهد داشت که به یکی از شهرهای با کیفیت تهران و حتی کشور تبدیل شود.

به گفته این مقام مسئول شهر جدید پرند می‌تواند در آینده از نظر کیفیت زندگی و اقتصادی جایگاه خوب و شایسته خود را در کشور پیدا کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به این مطلب که باید با توجه به ویژگی‌های شهر جدید پرند شرایط سرمایه گذاری را در این شهر فراهم کنیم گفت: مسکن مهر شهر جدید پرند پیشرفت مناسبی داشته اما باید به این موضوع توجه کنیم که متولیان پروژه مسکن مهرعلاوه بر وزارت راه و شهرسازی، سایر دستگاه‌های خدمات رسان نیز هستند که مشکلات موجودباید به کمک برگزاری این جلسات شناسایی، بررسی و رفع شود.

طاهرخانی با تأکید بر ضرورت همراهی دستگاه‌های خدمات رسان با وزارت راه و شهرسازی در تکمیل سایت‌های مسکن مهر بیان کرد: فراهم کردن محیطی مناسب برای زندگی با توسعه فضاهای اجتماعی و فرهنگی یکی از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که ساخت و ساز و اسکان یک بخش از وظیفه ما است و نیم دیگر آن به هدایت ساکنان به سمت زندگی مناسب اختصاص می‌یابد.

او در پایان خاطرنشان کرد: ما باید در پیشبرد پروژه‌ها به کیفیت زندگی شهروندان توجه ویژه‌ای داشته باشیم که خوشبختانه در حال حاضر نیز تصمیمات اجتماعی خوبی برای شهرهای جدید در دست برنامه ریزی و اجرا قرار دارد.

گفتنی است مسائلی از جمله مسکن مهر (با اولویت پروژه‌های راکد)، پروژه‌های روبنایی و زیربنایی، آماده‌سازی و محوطه‌سازی سایت‌های مسکن مهر، طرح‌های شهرسازی و برنامه‌های آتی، پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذرای، درآمد (عملکرد و برنامه)، نحوه وصول مطالبات، نیروی انسانی و ساختار و اجرای مصوبات مجمع عمومی از موارد مورد نظر در دستور کار این جلسه به شمار می‌رود.

402

کد خبر: 878240

وب گردی

وب گردی