بابک زنجانی با جعل اسناد و مدارک اموال بیت المال را به باد داد

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران گفت: متاسفانه بابک زنجانی با جعل اسناد و مدارک، تاسیس بانک و شرکت‌های جعلی و باز کردن سوئیفت‌های جعلی اموال بی شماری از بیت المال را هدر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نفت، عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران، در نخستین همایش آشنایی فرهیختگان حوزوی با صنعت نفت، با بیان این‌که در زمان تحریم، فروش نفت ایران با مشکلاتی روبه‌رو شده بود و قادر به دریافت پول محموله‌های صادرات نفت نبودیم، گفت: با تشدید تحریم‌ها صادرات و واردات نفت کاهش یافت، به طوری که در گذشته تصمیم گرفتند برای جبران کاهش واردات بنزین، سوخت تولیدی پتروشیمی‌ها را جایگزین آن کنند که یکی از دلایل آلودگی هوا همین نوع سوخت بود.

او افزود: کاهش جذب سرمایه، محدودیت‌های بانکی، کاهش درآمدهای کشور، تحریم خرید نفت و گاز از ایران، از دست دادن بازارهای جهانی نفت، بروز ضعف‌های مالی، بیمه‌ای و حمل و نقل بین‌المللی و افزایش رانت و قاچاق از اهداف تحریم‌ها در ایران بود.

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران با بیان این‌که توقف تولید و صادرات نفت ایران و از دست دادن بازار جهانی نفت از اهداف تحریم‌های اقتصادی بود، گفت: امروز با درایت وزیر نفت ایران سهم خود را در بازار جهانی نفت پس گرفته است.

هندی به موضوع پرونده بابک زنجانی و دکل گمشده نفتی اشاره و عنوان کرد: متاسفانه بابک زنجانی با جعل اسناد و مدارک، تاسیس بانک و شرکت‌های جعلی و باز کردن سوئیفت‌های جعلی اموال بی شماری از بیت المال را هدر داد.

402

کد خبر: 878268

وب گردی

وب گردی