چطور ریسک سردرد را به حداقل برسانیم؟

ما در عصر شلوغی زندگی می‌کنیم، ترافیک‌های وحشتناک، ساعت‌ها پشت مانیتور کامپیوتر نشستن،‌ خوابی که از چشم‌هایمان فرار می‌کند، هوای آلوده،‌ دوره حکمرانی فست فودها و همه فاکتورهای دیگری که سردرد را به یکی از بخش‌های چه بسا روزمره‌مان تبدیل کرده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ریدرز دایجست، راه‌هایی هست که با کمک آنها می‌توانید ریسک سردردهای آزار دهنده را به حداقل برسانید از جمله موارد زیر:

1 آب زیاد بنوشید. کم آبی بدن یکی از عوامل تحریک سردرد است.

2 وعده‌های غذایی را منظم و سر موعد بخورید. یعنی اینکه صبحانه و ناهار را یکی نکنید، یا ناهار و شام را یکجا جمع نکنید. هر وعده را سر جای خودش میل کنید.

3 شاید خیلی از افراد ندانند که دلیل سردرد روزانه آنها استفاده از مواد تمیزکننده بودار است. از تمیزکننده‌های فاقد بو استفاده کنید. این موضوع حتی می‌تواند شامل صابون هم بشود.

4 باید هر روز فعالیت فیزیکی داشته باشید. تحقیقات محققان در سوئد نشان داده سبک زندگی با سردرد و مشکل میگرن ارتباط به شدت نزدیکی دارد. بنابراین فعالیت فیزیکی را از کم شروع کرده و روز به روز مقدار آن را بیشتر کنید. از تبعات بی‌تحرکی سردرد است.

5 آیا می‌دانید نور آبی ناشی از مانیتورهای موبایل، کامپیوتر یا حتی تلویزیون یکی از عوامل سردرد در عصر جدید است؟ دست کم می‌توانید از برنامه‌های تنظیم نور برای کامپیوتر و موبایلتان استفاده کنید تا شدت این نور آبی کمتر شود.

خبرآنلاین

700

کد خبر: 878298

وب گردی

وب گردی