دانشگاه‌ها بازوی مشورتی وزارت علوم هستند

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: طرح تحول راهبردی این دانشگاه در ۲ سال اخیر تدوین شد که افق آینده دانشگاه در آن ترسیم شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، محمود مدرس هاشمی روز پنجشنبه در شانزدهمین نشست روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور که با حضور وزیر علوم در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی قرار داریم که ۴۰ سالگی پختگی و بلوغ یک مجموعه است و حتما دانشگاه صنعتی نیز به این مرحله از رشد رسیده است.

وی ادامه داد: ۴۰ سال فعالیت دلسوزانه، دانشگاه صنعتی اصفهان را در زمره دانشگاه های سطح یک کشور قرار داده است، به طوری که تنها دانشگاه صنعتی غیر مستقر در تهران هستیم. مهمترین دستاوردمان حدود ۵۰ هزار دانش‌آموخته این دانشگاه است که در ایران و خارج از کشور باعث افتخار این دانشگاه بوده‌اند.

مدرس هاشمی تصریح کرد: در راستای پیشبرد مرزهای دانش در قالب ارائه مقاله، حل چالش‌های صنعت و ارائه ایده‌های جدید دانشگاه صنعتی اصفهان موفق عمل کرده است. همچنین برای اولین بار ایده و علم و فناوری در دانشگاه صنعتی به وجود آمد و امروز شهرک علمی‌وتحقیقاتی در کنار دانشگاه صنعتی قرار دارد.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: مهمترین دارایی‌مان نیروی انسانی است، همچنین باید به تدوین طرح تحول راهبردی در دو سال اخیر اشاره کنم که در این طرح افق آینده دانشگاه ترسیم شده و برنامه عملیاتی برای ۵ سال آینده طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های بعد از انقلاب آمورش عالی فراز و نشیب‌های زیادی داشته است، ادامه داد: در برخی موارد رشد و در برخی دیگر کاستی‌هایی بوده است، اما کارنامه آموزش عالی مثبت و رشد علمی کشور خوب بوده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ مسائل مشترک زیادی با دیگر دانشگاه‌ها داشتیم، گفت: فکر کردیم که وجود چنین نشستی به دلیل انتقال تجارب و هم فکری برای وزارت علوم برای رفع چالش‌ها ضروری است که البته مورد استقبال بقیه دانشگاه‌ها قرار گرفت.

مدرس هاشمی با اشاره به ۱۳ دانشگاه سطح یک کشور گفت: این دانشگاه‌ها می‌توانند بازوی مشورتی خوبی برای وزارت علوم باشند.

کد خبر: 878338

وب گردی

وب گردی