مجتبی جباری به عنوان سفیر سلامت پیشگیری از سرطان شد

در آئین اختتامیه سومین کنگره بین المللی سرطان نسترن مجتبی جباری بازیکن تیم استقلال به عنوان سفیر پیشگیری و درمان سرطان در جامعه ورزشکاران انتخاب شد.

به گزارش ایسکانیوز ، جباری در این مراسم گفت: با پیشنهاد رضا شجیع دبیر کمیته سلامت و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان به عنوان سفیر پیشگیری و درمان سرطان در جامعه ورزشکاران در این کنگره با هدف اطلاع رسانی در حوزه پیشگیری و درمان حاضر شدم تا دغدغه‌های این حوزه با تلاش سایر مسئولان برطرف شود.
وی با بیان اینکه طبق اعلام پزشکان و متخصصان سرطان بیش از 60 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری و درمان است، افزود: این امید را داریم تا با یک اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع در طیف ورزشکاران بتوانیم در زمینه تحقق این اتفاق مهم نقش‌آفرین باشیم و در این رابطه هرنوع کمک و حمایتی را که در توانمان باشد خواهیم داشت.
سفیر پیشگیری و درمان سرطان در جامعه ورزشکاران با بیان اینکه سرطان به‌طور مستقیم با ورزشکاران در ارتباط نیست، خاطرنشان کرد: اما متأسفانه کوتاهی‌های صورت‌گرفته در حوزه سلامت به تمامی حوزه‌ها از جمله ورزش آسیب وارد کرده است.
جباری تصریح کرد: در جمع ورزشکاران رشته‌های مختلف از جمله فوتبال آسیب‌ها و ضعف‌های ورزشی در حوزه سلامت مشاهده شده است و نمونه آن فوت مارک وی‌وی‌ین‌ فوئه فوتبالیست تیم ملی کامرون در جام کنفدراسیون‌ها بود که در زمین بازی و حین برگزاری مسابقه به علت ایست قلبی فوت کرد.
وی با بیان اینکه معتقدم که تست‌ها و آزمایش‌های پزشکی باید سنین پایه انجام شود، تاکید کرد: مشاهده شده که ورزشکار به علت عدم و انجام ناقص این تست‌ها و آزمایش‌ها وارد سطح حرفه‌ای شده و آسیب‌های زیادی را به خود و جامعه ورزش تحمیل کرده است.
فدراسیون پزشکی باوجود اقداماتی موثری که ساخته ضعف‌های زیادی در حوزه سلامت ورزشکاران به‌خصوص فوتبالیست‌‎ها داشته است و از مسئولان درخواست داریم که نسبت به حوزه سلامت تلاشی موثرتر داشته باشند.
وی اظهار امیدواری کرد ، با توجه به مخاطبان و دوستدارانی که فوتبال ایران دارد بتواند گام هایی در جهت پیشبرد اطلاع رسانی در راستای پیشگیری از سرطان بردارد و انعقاد تفاهم نامه میان انجمن پیشگیری سرطان نسترن و مرکز پزشکی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) را در آستانه قرعه‌کشی مسابقات جام جهانی روسیه و برگزاری این رویداد بزرگ ورزشی در سطح جهانی را به فال نیک می‌گیریم.
در پایان این مراسم از جمعی از پیشکسوتان ورزشی مشهد و استان که مروجان ترویج ورزش در جهت سلامت عموم بودند تقدیر به‌عمل آمد.

701

کد خبر: 878446

وب گردی

وب گردی