اسلام به پشتیبانی مسلمانان در مقابله با کفر نیاز دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بیش از هر زمان دیگری نیاز است مسلمانان دست یکدیگر را بگیرند نه اینکه گریبان هم را گرفته و در مقابل هم باشند زیرا اسلام به پشتیبانی مسلمانان در مقابله با کفر نیاز دارد.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: کمک به زلزله زدگان در مناطق غرب کشور مانوری از قدرت رهبر معظم انقلاب اسلامی و قدرت ولایت در این کشور بود.
وی ادامه داد: نقش نخست رسیدگی به آسیب دیدگان زلزله در غرب کشور را ارتش غیور و سپاه ایثارگر ایفا کردند و در همان لحظات اولیه زلزله به آن مناطق رفتند، اقدام به آواربرداری، نجارت مردم و برپا کردن مساکن ضروری نمودند.
امام جمعه مشهد گفت: اصول فرماندهی کل قوا در بین ارتش و سپاه بگونه ای اثرگذار بود که این دو جریان در همان لحظه نخست به عنوان یک قدرت غیبی به داد مردم رسیدند و در زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ندا سر دادند و از مردم کمک خواستند شاهد راه افتادن سیل خروشان کمکهای مردمی از مناطق مختلف کشور بودیم.
وی افزود: تولیت آستان قدس رضوی نیز بنا بر دستورات رهبری در حکم خود مبنی بر کمک به مستضعفان، معاونت امداد مستضعفان و بنیاد کرامت رضوی را راه اندازی کرد که این دو نهاد با همکاری قرارگاه قصرشیرین آنگونه که رهبری انتظار داشتند با یک مدیریت جهادی قوی کمک رسانی به زلزله زدگان را زیر پوشش قرار دادند.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: اکنون مردم آسیب دیده از زلزله با کمک ایثارگران و نیروهای جهادی از مایحتاج ضروری تامین شده اند و روزانه 100 کانکس ساخته می شود تا بنا به حکم رهبر معظم انقلاب به زودی کانکس جایگزین همه خیمه ها شود.
وی گفت: جدا از کمک رسانی به مردم باید مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مشکل اشتغال و مسکن آسیب دیدگان از زلزله توجه کنند و این دو مساله جز با همت مسئولان مجریه و مقننه قابل حل نیست. از کوچکترین فرد در این کشور تا مسئولان عالی رتبه همه در برابر بیکاری و بی خانمانی مردم مسئول و قیم هستند و باید مشکل اشتغال و مسکن زلزله زدگان برطرف شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مسئولان باید از زمینه ارزشمند اعتقادی و ایمانی مردم بهره گیرند و با الگوگیری از مدیریت جهادی رهبر معظم انقلاب جلودار مردم شوند و به داد زلزله زدگان برسند.
وی ادامه داد: بطور قطع با جلسه برگزار کردن و نشستن و برخاستن مسئولان دولتی و تصویب بودجه و مصوبه صادر کردن نمایندگان مجلس شورای اسلامی رنج مردم کرمانشاه پایان نمی گیرد. باید مسئولان و نمایندگان مجلس با الگوی مدیریت جهادی رهبری به صورت عملیاتی وارد کار شوند.

وحدت نیاز جامعه اسلامی است
آیت الله علم الهدی در ادامه خطبه ها گفت: امروز براساس روایات اهل سنت سالروز ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) است و هفته وحدت که از سوی امام راحل به عنوان یک نقطه هدفمند و محوری در این نظام تعیین شده نیز از امروز آغاز می شود.
وی افزود: تاکید امام راحل مبنی بر وحدت امت اسلامی و نامگذاری هفته ای به نام هفته وحدت به جهت اتحاد و یکپارچگی بین مسلمانان در جبهه مقابله با دشمن بوده است.
امام جمعه مشهد ادامه داد: در طول سالهای پس از انقلاب اسلامی تا امروز موضوع وحدت شیعه و سنی و وحدت بین مذاهب اسلامی در سیاستگذاریهای نظام و رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب همواره مورد توجه بوده و بر حفظ وحدت در دو حوزه بصیرت و رفتار تاکید شده است.
وی گفت: در کارنامه نظام مقدس اسلامی وحدت در عرصه های مختلف از جمله رفتارهای سیاسی و رفتارهای مدیریتی نظام وجود داشته است. معنای وحدت در حوزه بصیرت این نیست که همه مردم به یک اصل اعتقادی و دینی گرایش داشته باشند بلکه به این معناست که با داشتن بصیرت بدانند اسلام امروز در چه شرایطی قرار دارد.
آیت الله علم الهدی افزود: امروز در حالی که اسلام در یک جبهه سراسری علیه کفر است جبهه کفر جهانی نیز برای براندازی اسلام بسیج شده و هرکس که قرآن را به عنوان کتاب الهی و پیامبر اسلام را به عنوان رسول خدا قبول دارد باید در جبهه علیه کفر قرار گیرد.
وی ادامه داد: بیش از هر زمان دیگری نیاز است مسلمانان دست یکدیگر را بگیرند نه اینکه گریبان هم را گرفته و در مقابل هم باشند زیرا اسلام به پشتیبانی مسلمانان در مقابله با کفر نیاز دارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دشمن با راه انداختن وهابیت و جریانهای تکفیری مانند داعش و باقی جریانهای تروریستی مساله شیعه کشی را مطرح کرد و با عنوان شیعه کشی، سنی کشی را هم براه انداخت. همانطور که داعش بسیاری از مردم اهل سنت را در سوریه و عراق کشت. از سوی دیگر دشمن شیعه انگلیسی درست می کند و جریان سنی ستیزی براه می اندازند اما با این جریان شیعیان را به قتل می رساند.
وی افزود: در طول مدتی که بحث مقابله با داعش و جریانهای تکفیری در سوریه و عراق مطرح بود کسانی که ادعای ولایی داشتند و در سالروز شهادت امام حسین(ع) بدن خود را خونین می کردند هیچیک حاضر نشدند برای دفاع از شیعه در جمع مدافعان حرم قرار گیرند.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: باید مراقب بود که دشمن این جواهر دردانه عظیم وحدت بین شیعه و سنی را با حرکتهای شیطانی خود از ملت اسلامی نگیرد.

کد خبر: 878464

وب گردی

وب گردی