زلزله امروز در حوزه انسانی خسارت کمی داشت

استاندار کرمان گفت: خوشبختانه زلزله امروز خصوصا در حوزه انسانی خسارت کمتری را وارد کرد و امیدورایم بتوانیم پس از برآورد خسارات ، مقاوم سازی را ادامه دهیم و شروع به بازسازی مناطق کنیم .

به گزارش ایسکانیوز، رزم حسینی استاندار کرمان گفت : بلافاصله بعد از وقوع زلزله صبح امروز در هجدک کرمان ، ستاد بحران در استانداری تشکیل شد .

وی افزود : پس از وقوع زمین لرزه بلافاصله وزیر کشور تماس گرفتند و دستورات لازم را ابلاغ کردند و در پی آن 40 نفر از مدیران اجرایی که عضو ستاد بحران هستند ، تشکیل جلسه دادند و اکیپ های هلال احمر و دستگاه های اجرایی با بالگرد به منطقه اعزام شدند .

وی گفت : در حال حاضر در بخش دهستان روستای گوورک کانون زلزله امروز هستیم ، اکیپ هایی که به منطقه آمدند از 70 روستا بازدید کردند که خوشبختانه تلفات انسانی نداشتیم .

استاندار کرمان افزود : بر اثر زلزله امروز خساراتی در برخی منازل مسکونی و بخش دام وارد شد که امشب پس از برآورد توسط دستگاه های اجرایی و بررسی در ستاد بحران، به وزارت کشور اعلام می شود .

آقای رزم حسینی گفت : خوشبختانه دستگاه های اجرایی آمادگی بسیار خوبی داشتند وزرای بهداشت و درمان ، مسکن و راه و شهرسازی ، وزیر کشور و آقای جهانگیری که در سفر مسکو هستند تماس مستقیم گرفتند و دستورات لازم را به دستگاه های اجرایی در کل کشور ابلاغ کردند .

وی افرود : همه امکانات فراهم است و 14 اکیپ هلال احمر در منطقه حضور دارند .

استاندار کرمان گفت : در بازدیدی که از تک تک خانه های آسیب دیده در منطقه زلزله زده انجام دادم ، قرار شد در صورت نیاز اردوگاهی در همین منطقه برپا و چادرهایی بین مردم توزیع شود .

رزم حسینی تاکید کرد خوشبختانه چون قبلا در این مناطق پس از وقوع زمین لرزه های گذشته ، مقاوم سازی صورت گرفته و حدود 3500 واحد مسکونی مقاوم سازی شده بود، زلزله امروز خصوصا در حوزه انسانی خسارت کمتری را وارد کرد و امیدورایم بتوانیم پس از برآورد خسارات ، مقاوم سازی را ادامه دهیم و شروع به بازسازی مناطق کنیم .

وی گفت : زلزله امروز هجدک در کل استان کرمان نیز احساس شد و در شهر کرمان مردم برای مدت زمانی احساس وحشت کردند .

استاندار کرمان افزود : بر اثر این زلزله بیش از 50 نفر مصدوم شدند که اغلب پس از وقوع زلزله و به هنگام فرار از صحنه دچار مصدومیت شدند اما دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستانها آماده باش بودند و این افراد را درمان کردند .

رزم حسینی تاکید کرد امکانات در منطقه وجود دارد و امیدواریم بتوانیم هر چه سریعتر اردوگاه را برپا کنیم تا در صورت نیاز مردم بتوانند آنجا مستقر شوند .

کد خبر: 878556

وب گردی

وب گردی