امارات خواستار گفت‌وگو با تهران درباره جزایر ایرانی شد

رئیس امارات در سخنرانی روز ملی این کشور، تهران را به گفت‌وگو بر سر جزایر سه‌گانه ایرانی یا رجوع به دادگاه بین‌المللی دعوت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، «خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس امارات عربی متحده و حاکم ابوظبی، در چهل و پنجمین سالروز روز ملی این کشور، در بخشی از سخنان خود در حوزه سیاست خارجی، از عربستان حمایت کرد و همزمان خواستار گفت‌وگو با ایران در خصوص جزایر ایرانی شد.

به گزارش خبرگزاری امارات (وام)، خلیفه بن زاید روز جمعه ایران را به میز گفت‌وگو یا پذیرش دادگاه بین‌المللی درباره جزایر سه گانه دعوت کرد و گفت که این امر سبب تقویت امنیت و ثبات در منطقه خلیج فارس می‌شود.

ایران بارها اعلام کرده است که جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی ایرانی است و هر گونه اظهارنظر مقامات اماراتی در این خصوص، دخالت در امور داخلی ایران محسوب می‌شود.

خلیفه آل نهیان در ادامه با حمایت از عربستان گفت که هرگونه دخالت خارجی که امنیت و ثبات «کشورهای برادرش مانند عربستان و بحرین» یا هر کشور دوست یا برادر دیگر را خدشه‌دار کند، رد می‌کند.

او خواستار تدوین تدابیری جهت بازخواست کسانی شد که از تروریسم حمایت مالی می‌کنند و اعلام کرد که «افراطگری و تروریسمی که منطقه دچارش است، از سیاست‌هایی تغذیه می‌کند که علتش بلندپروازی‌های کشورهایی برای سلطه‌جویی و ماجراجویی با هدف نفوذ است؛ کشورهایی که گروههای تروریستی و افراطی را حمایت می‌کنند... .

رئیس امارات که در کنار عربستان از جمله کشورهای متجاوز به یمن هستند و به دلیل حملات آنان هزاران نفر در یمن کشته شده‌اند، مدعی شد که کشورش در تلاش‌هایی که برای تحقق امنیت و ثبات در یمن صرف می‌شود، و همچنین در تلاش‌ها برای بازگشت امنیت به سوریه شریک است.

منبع: فارس

302

کد خبر: 878600

وب گردی

وب گردی