گره کور در انتخاب شهردار بوشهر

پس از برگزاری نشست‌هاى متعدد در شورای شهر بوشهر برای انتخاب شهردار و به نتیجه نرسیدن آنها به گفته رئیس شورای شهر بوشهر قرار است یک شنبه هفته جاری رای گیری برای انتخاب شهردار انجام و یک نفر به عنوان شهردار بوشهر انتخاب شود؛ حال باید دید با کش و قوس های فراوان آیا گره کور در انتخاب شهردار بوشهر باز خواهد شد یا خیر.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، بیستم آبان ماه بود که شورای اسلامی شهر بوشهر به منظور تعیین تکلیف وضعیت شهردار بازنشسته بوشهر نشست فوق‌العاده‌ای را برگزار کرد و با رای دو سوم اعضا شورا، صلاحیت غلامعلی میگلی‌نژاد برای ادامه فعالیت در این مسئولیت احراز نشد.

با تصویب شورای اسلامی شهر بوشهر، غلامعلی میگلی‌نژاد شهردار تازه منصوب شده بوشهر به علت بازنشستگی شرایط لازم را برای ادامه فعالیت در این مسئولیت از دست داد.

علت این تصمیم، استفساریه تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان عنوان شد که از ۹ نفر عضو شورای شهر بوشهر، شش نفر به خلع غلامعلی میگلی‌نژاد از مسئولیت شهرداری بوشهر رای مثبت دادند.

شورای شهر بوشهر در این نشست ادامه فعالیت میگلی‌نژاد در شهرداری بوشهر را منطبق بر این قانون ندانسته و صلاحیت وی را احراز نکردند.

پس از اعلام غیر قانونی بودن فعالیت میگلی‌نژاد با رای اعضای شورای شهر بوشهر عبدالامیر قاسمی به عنوان سرپرست شهرداری بندر بوشهر انتخاب شد.

سرپرست شهرداری بوشهر طبق قانون حداکثر سه ماه می‌تواند فعالیت کند و اعضاء شورای شهر باید طی این مدت شهردار بوشهر را انتخاب کنند.

تاکنون جلسات متعددی در شورای شهر برگزار شده است که هیچ کدام به نتیجه نرسیده اند. در خصوص آخرین اقدامات و تصمیمات گرفته شده در این باره با رئیس شورای شهر بوشهر گفت و گویی داشتیم که در ادامه از نظر می گذرد:

ابوذر دهدار در رابطه با دلیل کش و قوس ها برای انتخاب شهردار بوشهر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: با توجه به بررسی وضعیت فعالیت شهردار (آقای میگلی نژاد) نامه ای به وی ابلاغ کردیم که زمان تعیینی موضوع استفساریه ماده واحده قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان اتمام شده است و نسبت به ارائه مستندات مربوط به ایثاری گری خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: متعاقبا میگلی نژاد 20 آبان ماه شرحی در خصوص مجروحیت خود به شورا ارسال کرد که طی آن استعلام ماخوذه از اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر اعلام شد که غلامعلی میگلی نژاد اقدام موثری در راستای تکمیل پرونده مربوط به ایثارگری انجام نداده است.

رئیس شورای شهر بوشهر افزود: سازمان بازرسی به موجب نامه ای به شورا اعلام کرد که غلامعلی میگلی نژاد مشمول موارد مستثنی عنوان شده در تبصره ١ قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان نیست که با بررسی مستندات ارائه شده توسط شهردار استعلام ماخوذه از اداره کل بنیاد شهید استان و همچنین نامه اداره کل بازرسی استان بوشهر، شرایط قانونی موضوع استثنائات تبصره یک ماده واحده فوق الاشاره نسبت به غلامعلی میگلی نژاد احراز نگردید.

وی گفت: اعضای شورا مستند به اختیارات و تکلیف موضوع تبصره ٤ ماده ٧١ قانون «تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی»، با شش رای موافق و سه رای ممتنع به عدم احراز شرایط قانونی غلامعلی میگلی نژاد جهت تصدی سمت شهردار رای و خاتمه کار را به وی ابلاغ کردند.

انتخاب شهردار در روز یکشنبه هفته جاری

دهدار با اشاره به این که در حال حاضر آقای قاسمی به عنوان سرپرست شهرداری بندر بوشهر انتخاب شده است، تصریح کرد: روز یکشنبه ١٢ آذر ماه کاندیدای شهرداری جهت ارایه برنامه از ساعت ١٤ به مدت یک ساعت در صحن شورا حضور پیدا کنند و در پایان رای گیری انجام می شود و یک نفر ان شاءالله به عنوان شهردار بوشهر انتخاب خواهد شد.

انصراف دو نفر از تصدی شهرداری

وی با بیان این که از هشت نفری که کاندیدای تصدی شهرداری بودند، 2 نفر انصراف داده اند، گفت: مسعود نصوری و محمود رضایی از تصدی شهردار شدن انصراف داده و و شش نفر دیگر یعنی عبدالخالق برزگرزاده، نورالدین امیری، علی مهرپویا، احمد جعفری نسب، زهرا فرخ پور و علامحسین حسینی باقی مانده اند.

کاندیدا شدن برزگرزاده منع قانونی ندارد

وی در خصوص چگونگی کاندیدا شدن برزگرزاده عضو شورا برای شهرداری گفت: وی می تواند در رای گیری شهرداری شرکت کند و در صورت رای آوری برای تصدی شهرداری از شورا استعفا داده و شهردار بوشهر شوند.

دهدار تصریح کرد: کاندیدا شدن آقای برزگرزاده منع قانونی ندارد.

عدم تمایلی قاسمی برای شهردار شدن

رئیس شورای شهر بوشهر در پاسخ به این سوال که آیا قاسمی برای شهردار شدن تمایلی داشتند یا خیر، گفت: به احتمال زیاد وی تمایلی نداشتند زیرا در صورت تمایل حضور وی در شهرداری توسط اعضا معرفی می شدند.

901/900

کد خبر: 878627

وب گردی

وب گردی