پنجمین یادواره شهدا با عنوان "لاله‌های نوشکفته" در دانشگاه آزاد واحد بوئین زهرا برگزار شد

به مناسبت روز دانشجو، آئین تقدیر از دانشجویان ممتاز و مدافع حرم در دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا برگزار گردید.

به گزارش ایسکانیوز، با میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا پنجمین یادواره شهداء با عنوان "لاله‌های نوشکفته" به یاد شهدای تازه تفحص شده و آئین تقدیر از دانشجویان ممتاز و مدافع حرم واحد بوئین زهرا، با حضور آیت الله دکتر تلخابی نماینده محترم استان در مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام و المسلمین زرینه امام جمعه بوئین‌زهرا و حجت الاسلام و المسلمین صالحی امام جمعه آبگرم، علی رحمانی فرماندار شهرستان بوئین زهرا، و دکتر رضا شعبان نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا، برزگر مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین، غلامرضا حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین جمعی دیگری از مسئولان و مدیران استان و شهرستان و با حضور خانواده های معظم شهداء ، اساتید و دانشجویان در سالن شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا برگزار شد.

در این مراسم دکتر رضا شعبان نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا ضمن خیر مقدم و با یادآوری اینکه برگزاری یادوره شهداء یکی از برنامه های اصلی هر ساله دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا است اظهار کرد : خدا را شاکریم که امسال برای پنجمین سال است که افتخار برگزاری و میزبانی یادوار شهدا نصیب دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه اگر کارکردهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ... دارد اما همه این کارکرد ها تحت تأثیر فرهنگ و ارزش های جامعه است.

شعبان نژاد با تاکید بر اینکه شهداء صادقانه و شجاعانه برای اعتلای کشور از خود رشادت های زیادی به یادگار گذاشتند خاطرنشا ن شد: ایثار و رشادت شهداء باعث گردیده که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی مقتدارانه از حقوق ملت در سطح منطقه و دنیا دفاع کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا در خصوص اهداف برگزاری یادوارهای شهداء تصریح کرد: امروز دنیا تغییرات و تحولات بسیاری زیادی را در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... تجربه کرده است که محور و مدار این تحولات دانشگاهها بوده است لذا دانشگاهها می توانند محورگسترش و تقویت کننده ارزش های دینی و اخلاقی جامعه باشند که این مسئولیت مهم با تقویت ارزش ها و برگزاری یادوارهای شهداء امکان پذیراست.

این مقام مسئول تاکید کرد : برگزاری یادوارهای شهداء در واقع شکوفایی ارزش های دینی و اجتماعی است.

وی بیان داشت : یکی دیگر از اهداف برگزاری یادوار های شهداء در دانشگاه تلفیق تخصص با ارزش های دینی و انقلابی است چرا که اگر ارزش های دینی و انقلابی در دانشگاها نهادینه و گسترش پیدا کنند ؛ متخصصین خود در آینده تقویت کننده ارزش های دینی و انقلابی در سطح جامعه خواهند بود.

در ادامه مراسم آیت الله دکتر مجید تلخابی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری نیز طی سخنانی با ارزشمند دانستن برگزاری یاداورهای شهداء بویژه در محیط های دانشگاهی اظهار کرد: بنده از برگزاری منظم یادوار شهداء در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا تقدیر و تشکر می کنم که این استمرار نشان دهند باور قلبی مدیریت این واحد به ارزش های انقلابی و اسلامی است.

وی با یادآوری تاکید قرآن که شهداء همیشه زنده هستند افزود: زنده بودن شهداء در حالی که نفس نمی کشند و شهید شده اند به معنای این است که آرمان شهداء زنده است .

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نتیجه زنده بودن آرمان شهداء در جامعه امروزی تربیت نیرو های مکتبی و ارزشی و انقلابی از جمله شهید حجی ها است که مقام معظم رهبری در خصوص این شهید والامقام می فرماید شهید حجی حجت را برا ی همه بویژه جوانان تمام کرد.

آیت الله تلخابی بیان داشت: فردا کسی نمی تواند بگویی که شرایط امروز جامعه برای انحراف و انواع فساد مهیا بود و ما به ناچار در مسیر نادرستی قرار گرفتیم بلکه در همین شرایط و جامعه امروز شهید حجی ها تربیت و رشد پیدا کردند و به بالاترین مقام و جایگاه نزد پرودگار و مردم دست پیدا کردند.

وی تصریح ساخت: یکی از اهدافی که شهداء پیگری می کردند تقویت روحیه تعبد و بندگی خداوند است که از اهداف اصلی حرکت انبیاء و اولیاء و صالحان در طول تاریخ بوده است .

محقق برجسته حوزه علمیه گفت: مهمترین ویژگی پیامبر اسلام(ص) روحیه بندگی و تعبد بود و این ویژگی باید در جامعه امروز تقویت و ترویج شود چرا که روحیه بندگی و تعبد انسا ن را به مسیر تعالی و سعادت رهنمون می کند.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه همه باید در جهت تقویت ارزش های اسلامی و انقلابی تلاش و فعالیت کنند اظهار کرد: دین و مکتب ما کاملترین است لذا باید همه بویژه مسئولان برای تقویت ارزش ها های دینی تلاش وافر و جدی داشته باشند.

آیت الله تلخابی با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در زمینه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها بیان داشت: متاسفانه به نظر می رسد در این زمینه کم کار های انجام شده است لذا باید با تقویت مباحث علمی و پژوهشی به شبهاتی که برای نسل امروز در حوزه های مختلف ایجاد می شود پاسخ مناسب داد چرا که مکتب و دینی برای تمامی این شبهات پاسخ عقلی و اقناع کننده دارد.

گفتنی است در انتهای این مراسم از خانواده شهدای تازه تفحص شده و دانشجویان برتر علمی و مدافع حرم واحد بوئین زهرا تجلیل به عمل آمد‌.

کد خبر: 878661

وب گردی

وب گردی