پیام تسلیت رئیس رسانه ملی به مناسبت درگذشت استادچایچیان

علی عسکری در پی درگذشت استاد حبیب چایچیان، در پیامی درگذشت این شاعر بلندآوازه کشور را به خانواده وی و جامعه هنری کشورتسلیت گفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در پی درگذشت استاد حبیب چایچیان، دکتر علی عسکری در پیامی درگذشت این شاعر بلندآوازه را به خانواده وی و جامعه هنری کشور تسلیت گفت.

متن پیام رئیس سازمان به این شرح است: درگذشت استاد حبیب چایچیان شاعر بلند آوازه آئینی کشورمان را که از کم نظیرترین چشمه های جوشان ادبیات آئینی بود و عشق و ارادتش به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در بند بند آثارش آشکار است ، تسلیت می گویم.

فقدان این شاعر متعهد، مداح و مرثیه سرای بنام کشور قطعا خسرانی بزرگ برای جامعه ادبی و فرهنگی کشور است.
از پروردگار متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای خانواده ایشان صبر و اجر مسئلت دارم.

به گزارش ایسکانیوز، مرحوم چایچیان متولد سال 1302 شمسی در تبریز بود که عصر روز پنجشنبه 9 آذر در سن 94 سالگی دار فانی را وداع گفت. دو شعر «امشب شهادت‌نامه عشاق امضا می‌شود» و «آمدم ای شاه پناهم بده» از سروده‌های مشهور مرحوم چایچیان یکی از قدیمی‌ترین شاعران اهل بیت(ع) بود.

حسان بیش از نیم قرن از عمر خود را صرف سرودن اشعاری در وصف اهل‌ بیت‌(ع) کرد که تاکنون از وی 3 دیوان شعر با نام‌های «ای اشک‌ها بریزید»، «خلوتگاه راز» و «زمزمه‌های قلب من» روانه بازار کتاب شده است.

503

کد خبر: 878701

وب گردی

وب گردی