اثر مشترک مسعود شعاری و سالار عقیلی شب یلدا می آید

«افسانه روزگار» از تولیدات فاخر مرکز موسیقی حوزه هنری با همکاری گروه همساز و با صدای سالار عقیلی به‌زودی منتشر خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، آلبوم موسیقی «افسانه روزگار» که از تولیدات فاخر مرکز موسیقی است با تکنوازی سه تار مسعود‌شعاری، صدای سالار عقیلی و اشعار شاعرانی چون سعدی، عطار نیشابوری، خیام، عاشق اصفهانی، فروغی بسطامی، فریدون مشیری، حسین گل گلاب و حسین پژمان بختیاری ساخته شده است که یادآور موسیقی فاخر قدیم ایران و نواهایی است خاطره‌انگیز که سال‌ها بر جان مشتاقان موسیقی اصیل ایرانی شرر انداخته است.

این آلبوم از ۱۸ قطعه موسیقی تشکیل شده است و نوازندگانی چون مسعود حبیبی (دف)، وصال عرب زاده، فرزام اعتمادی، عطا ایمانی، بهرنگ حکیم‌پور و سپهر شهبازی (سه‌تار)، سیامک صالحی (تنبک)، هومان رومی (کمانچه)، فرزام اعتمادی (دلربا)، سینا شعاری (عود) در قالب گروه همساز به سرپرستی مسعود شعاری در این مجموعه همکاری داشته‌اند.

مسعود شعاری متولد دی ماه 1340 تهران در 13 سالگی آموختن سنتور را زیر نظر هنرمند مرحوم منیژه علی‌پور آغاز کرد. بعد از مدتی، به آموختن سه‌تار روی آورد. وی سه‌تار را زیر نظر داریوش طلایی آغاز کرد. در 21 سالگی آموزش تار را زیر نظر استاد محمدرضا لطفی آغاز کرد و با هنر دستگاه‌های موسیقی سنتی ایرانی (ردیف) آشنایی کامل یافت. هم‌زمان خدمت استاد بهاری هم شاگردی می‌کرد و نوازندگی قطعات قدیمی را نزد ایشان فرا می‌گرفت. وی سپس به کمک اساتیدی چون استاد مهدی کمالیان و محمود هاشمی به پژوهش و بازسازی مکاتب سه‌تار نوازی قدما نظیر صبا، هرمزی، فروتن، عبادی و غیره پرداخت.

آلبوم موسیقی «افسانه روزگار» از تازه‌ترین تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری با همکاری مسعود شعاری و صدای سالار عقیلی با حضور هنرمندان و اهالی موسیقی طی مراسمی هم‌زمان با شب یلدا رونمایی و منتشر خواهد شد.

503

کد خبر: 878829

وب گردی

وب گردی