دو اجرا در موسسه اکو به  روی صحنه رفت

سفارت مکزیک، آیین بزرگداشت روز مردگان را با اجرای دو نمایش و برپایی نمایشگاه عکس در موسسه فرهنگی اکو برگزار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سفارت مکزیک در تهران با همکاری موسسه فرهنگی اکو، با برپایی نمایشگاه عکس و اجرای دو نمایش، روز پنجشنبه نهم آذرماه 1396 آیین بزرگداشت روز مردگان را با حضور چهره های دیپلمات و فرهنگی و هنری برگزار کرد.

در ابتدای این مراسم، آلفونسو زگبه سفیر کشور مکزیک در تهران ضمن تشکر از محمدمهدی مظاهری رییس موسسه فرهنگی اکو به خاطر همکاری و حمایت از این رویداد، اظهار امیدواری کرد که همکاری های سفارت مکزیک و این نهاد بین المللی در حوزه فرهنگ و هنر گسترش پیدا کند.

اولین نمایش که «چهار شمع و جنازه ام» نام داشت، نوشته توماس اورتوساستجی از نام‌آورترین نویسندگان معاصر مکزیک بود که توسط رامین ناصر نصیر به زبان اسپانیایی اجرا شد و دومین اجرا «آنقدر بهم نزدیک بود که نتوانستم او را ببینم» نام داشت که نویسندگی و بازی آن را آمنه وفایی، کارگردانی را علی مسرور و دستیار کارگردانی را مهدیه یزدان پرست عهده دار بود.

در بخش دیگری از این رویداد که به نمایشگاه عکس اختصاص داشت، تصاویری از آداب و رسوم کشور مکزیک در روز بزرگداشت مردگان در معرض دید عموم قرار گرفت.

عکس های به نمایش در آمده در این نمایشگاه، آثار برگزیده مسابقه عکسی بوده است که توسط شورای ملی فرهنگ و هنر مکزیک انتخاب شده بودند.

بزرگداشت روز مردگان، یک جشن ملی در مکزیک است که هر ساله در ماه نوامبر برگزار می شود. در این جشن، افراد به زیارت قبر دوستان و خانواده می روند و با تمیز کردن قبر، گل آرایی، روشن کردن شمع و خواندن دعا یاد آنها را زنده نگه می دارند.

502

کد خبر: 878886

وب گردی

وب گردی