اعتیاد دانش آموزان آمریکایی به فضای مجازی

نتایج تازه‌‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد، دانش‌‌آموزان زیر 9 سال در ایالات متحده آمریکا، حداقل 2 ساعت از زمان خود را در طول شبانه‌روز صرف استفاده از وسایل الکترونیکی می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، نتایج تازه‌‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد، دانش‌‌آموزان زیر 9 سال در ایالات متحده آمریکا، حداقل 2 ساعت از زمان خود را در طول شبانه‌روز صرف استفاده از وسایل الکترونیکی می‌کنند.

به‌ گفته پژوهشگران، بعضی از دانش‌آموزان زیر 9 سال حتی بیش از 2 ساعت از وسایل الکترونیکی نظیر تلفن همراه و تبلت استفاده می‌کنند و این در حالیست که طی 4 سال گذشته، نرخ استفاده از وسایل الکترونیکی و فضای مجازی میان دانش‌آموزان آمریکا با بیش از 3 برابر افزایش مواجه بوده است.

بر اساس داده‌های موجود، دانش‌آموزان 8 ساله در سال 2013، تنها یک ربع پای وسایل الکترونیکی بودند؛ این رقم امروز به بیش از 1 ساعت افزایش یافته است.

این گزارش که روز پنج‌شنبه منتشر شده است، حکایت از‌ آن دارد که حدود 50 درصد از دانش‌آموزان زیر 9 سال، وسیله الکترونیکی شخصی خود را دارند واین تعداد نسبت به 4 سال گذشته با حدود 7 درصد رشد مواجه بوده است.

استاد روانشناسی دانشگاه ایالتی آیووا می‌گوید: «در هر مکانی که حضور داشته باشید، کودکانی خواهید دید که تنها حواسشان در تبلت یا گوشی تلفن همراه‌شان است و متوجه اطراف خود نیستند؛ این کودکان در خانه و در حضور والدین خود نیز همین‌طور هستند و مدام با وسیله الکترونیکی خود سرگرم هستند».

بر اساس این گزارش کودکان بالای 10 سال، بیش از 6 ساعت از زمان خود در روز را مشغول بازی با تبلت و گوشی تلفن همراه هستند و این در حالیست که این معضل بیش از همه، خانواده‌های با سطح درآمد کم را درگیر خود کرده است.

داده‌ها نشان داده است، بیش از 74 درصد خانواده‌های با سطح درآمد کم، دارای اینترنت پرسرعت در خانه خود هستند.
706

کد خبر: 878941

وب گردی

وب گردی