آلودگی آب‌های زیرزمینی و حتی زمین‌های کشاورزی تهدیدی برای سلامت شهروندان تهرانی است

یک عضو کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت:‌ گزارش پایش فاضلاب و وضعیت پساب جنوب تهران به‌زودی اعلام می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر ناهید خداکرمی ، با انتقاد از نحوه دفن زباله‌های شهری در جنوب تهران گفت:‌ روش غلط دفن زباله‌های شهری در تهران باعث شده تا شیرابه‌های پسماند به زمین‌های کشاورزی سرازیر شود و آب‌های زیرزمینی جنوب تهران را تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: آلودگی آب‌های زیرزمینی و حتی زمین‌های کشاورزی تهدیدی برای سلامت شهروندان تهرانی است چرا که در چرخه مصرف محصولات کشاورزی قرار دارند و باید از محصولاتی که دارای سلامت است استفاده کنند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پایش‌های محیط زیستی باید به صورت مستمر از مناطقی که آلوده هستند انجام شود، گفت: در برخی مناطق تهران از جمله جنوب شهر که زباله‌ها به روش غیراصولی دفن می‌شوند یا شبکه فاضلاب به درستی تصفیه نمی‌شود، پایش‌ها باید به صورت مستمر انجام شود و شورای شهر نیز از این مناطق بازدید خواهد داشت و گزارش‌ها را پیگیری می‌کند.

خداکرمی اضافه کرد:‌ در تیم‌های پایش متخصصان آب و خاک حضور دارند و آزمایش‌های مختلفی برای سلامتی آب مناطق مختلف انجام می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به بازدید اعضای شورا از مزارع و شبکه تصفیه فاضلاب جنوب تهران گفت:‌ نمونه‌برداری‌ها به آزمایشگاه‌های معتمد ارسال شده و منتظر گزارش سلامت و یا آلایندگی این نمونه‌ها هستیم تا گزارش را در صحن شورا ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه همه شهروندان در آلودگی‌ها سهیم هستند، گفت:‌ هر یک از شهروندان در آلودگی آب، خاک، هوا و... و. سهیم هستند و همه ما باید سهم خود را برای بهتر شدن وضعیت ایفا کنیم که این مسأله با مسئولیت پذیری شهروندان و همچنین مدیریت مسئولان شکل می‌گیرد.

خداکرمی همچنین بر ضرورت تفکیک زباله از مبدأ تأکید کرد و گفت:‌ اگر هر یک از شهروندان در منازل خود زباله‌ها را تفکیک و زباله‌های تر را آبگیری کنند، ‌ از تولید این حجم پساب و شیرابه جلوگیری می‌شود.
706

کد خبر: 878961

وب گردی

وب گردی