همه مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده فعال هستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در زلزله اخیر غرب کشور، تعدادی از مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت آسیب دیدند، اما نظام مراقبت های شبکه بهداشت از ششمین روز وقوع زلزله به بعد، در تمامی این مناطق فعالانه به ارائه خدمات پرداخته است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ابراهیم شکیبا با بیان اینکه هیچ مرکز بهداشتی غیر فعالی در مناطق زلزله زده وجود ندارد، افزود: تیم های سیار بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمات بیشتر هر روز به روستاهای مناطق زلزله زده مراجعه می کنند و به اهالی این مناطق، خدمات پزشکی، مامایی، مبارزه با بیماریها و کنترل بهداشت محیط و همچنین دارو، شیر خشک، پد بهداشتی و پوشک بچه ارائه می دهند.

وی با اشاره به جایگزینی و استقرار 45 کانکس به جای خانه های بهداشت آسیب دیده در مناطق زلزله زده، خاطرنشان کرد: در برخی موارد نیز واحدهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی در ساختمان های مستحکم مستقر شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: 5 تیم متشکل از معاونت بهداشت و دفتر فنی معاونت توسعه مدیریت و منابع این دانشگاه، برآورد هزینه های مورد نیاز برای ساخت و مرمت واحدهای بهداشتی آسیب دیده در زلزله غرب کشور را انجام دادند و خیرین سلامت نیز علاقه زیادی دارند که این کار را انجام دهند و قدردان محبت آنها هستیم.

701

کد خبر: 878963

وب گردی

وب گردی