جشن به مناسبت بالستیک پرانی در کره شمالی

رسانه دولتی پیونگ ‌یانگ امروز (شنبه) اعلام کرد: کره ‌شمالی جشن‌های مفصلی را بابت تازه‌ترین موفقیتش در پرتاب آزمایشی موشک دوربرد برگزار کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ روزنامه رسمی حزب حاکم کارگر کره‌ شمالی "رودونگ سینمون" در صفحه نخست خود تصاویر رنگی از حضور هزاران تن از سربازان و مردم حاضر در میدان "کیم ایل سونگ" پیونگ‌یانگ به نمایش درآورد که با تصاویر بزرگی از رهبران پیشین کره‌ شمالی تزئین شده بود.

در یکی از بنرها در اشاره به پرتاب‌های موشکی کره‌شمالی آمده است: "ما قلبا پرتاب موفقیت‌آمیز موشک "هواسونگ-۱۵" را که قدرت و اقتدار چوسان (کره ‌شمالی) را به کل جهان نشان داد، جشن می‌گیریم."

کره‌ شمالی چهارشنبه گذشته با موفقیت یک موشک بالستیک جدید قاره پیما آزمایش کرد و کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی اعلام کرد کشورش اکنون به یک کشور کاملا هسته‌ای تبدیل شده است.

آمریکا در واکنش به آن هشدار داد رژیم اون اگر برنامه موشک هسته‌ای دوربرد با هدف تحریک یک درگیری نظامی را دنبال کند، کاملا نابود می‌شود.

کیم جونگ طبق روال گذشته شخصا در این شادی‌های پسا موشکی حضور نداشت اما حضور شخصیت‌های مهم ارتش، حزب حاکم و مقام‌های دولتی در گردهمایی روز جمعه بسیار پر رنگ بود. روی یکی از بنرها نوشته شده بود: "زنده باد ژنرال کیم جونگ اون که ما را به هدف تاریخی بزرگمان که کشور هسته‌ای بود، رساند."

به نوشته رودونگ سینمون، "پاک کوآنگ-هو" معاون کمیته مرکزی تصمیم‌گیری حزب حاکم به جمعیت حاضر گفت: پس از اقدام موشکی چهارشنبه "دیگر کسی نمی‌تواند حاکمیت و حق حیات و توسعه ما را متزلزل کند. ایالات متحده آمریکا با تقویت نیروی هسته‌ای کره ‌شمالی به لرزه درآمده و ممکن است دست به اقدامات تحریک‌آمیز بزند."

کد خبر: 878976

وب گردی

وب گردی