در جلوگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها باید مقابله‌ها قاطع‌تر شود

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه در شناسایی و جلوگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها باید مقابله‌ها قاطع شود، گفت: فرهنگ مصرف در بین عموم جامعه باید تغییر کند و صدا و سیما، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باید در این عرصه تلاش کنند و از طرفی وزارت نیرو نیز باید در این بخش سرمایه گذاری کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه همایش یک روزه علمی کاربردی حقوق عامه با موضوع صیانت از منابع آبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز پیرامون مسائل آب به ویژه سلامت مردم و نقش وزارت نیرو بحث وبررسی شد.

وی ادامه داد: به لحاظ گستردگی استان تهران ما اولین دادستانی درسطح کشور هستیم که با ایجاد دادسرای تخصصی در حوزه محیط زیست، مسائل آب و پرونده‌های زمین خواری و کشاورزی با استفاده از قضات متخصص به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کنیم.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: در این جلسه تاکید شد که دستگاه‌ها بیشتر به سمت پیشگیری متمرکز شوند و امیدواریم جلسه امروز ما سرآغاز همکاری‌های گسترده در حوزه صیانت از منابع آبی باشد و دادستانی تهران اعلام آمادگی می‌کند که از دستگاه‌های مرتبط دراین حوزه، حمایت‌های قضایی لازم را انجام دهد.

دادستان تهران افزود: واقعا موجب تاسف است که در حریم بستر رودخانه‌ها ساختمان‌هایی ایجاد و سپس تخریب شود. ما سعی کرده‌ایم با ایجاد دادسرای تخصصی در بخش مقابله، شناسایی و جلوگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها تسریع ایجاد کنیم؛ اما هنوز آن طور که انتظار می‌رود این امر محقق نشده است.

وی تاکید کرد: فرهنگ مصرف در بین عموم جامعه باید تغییر کند و صدا و سیما، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باید در این عرصه تلاش کنند و از طرفی وزارت نیرو نیز باید در این بخش سرمایه گذاری کند.

جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: در بحث مدیریت آب چندین سازمان نقش دارند و باید همکاری بین دستگاه‌های مرتبط افزایش یابد، از طرفی آموزه‌های عمومی نیز توسعه پیدا کند.

دادستان تهران گفت: در جلوگیری و شناسایی ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها باید مقابله‌ها قاطع شود و احکامی که صادر شده نیز اجرا شود، البته طبیعتاً اجرای احکام با منافع عده‌ای در تضاد خواهد بود، اما برای صیانت از منابع آبی باید با همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها در این زمینه به صورت جدی تلاش شود.

705

کد خبر: 878992

وب گردی

وب گردی