پتانسیل ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه امیرکبیر

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برخی دانشکده های دانشگاه صنعتی امیرکبیر مانند نساجی و برق و ... ظرفیت ایجاد مراکز نوآوری تخصصی را دارند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ دکتر حسین حسینی تودشکی معاون پژوهش و فناوری در مراسم تکریم و معرفی مدیرجدید مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در زمستان 93، 13 واحد فناوردر مرکز فناوری و فعال بودند که در حال حاضر حدود 70 شرکت در این مرکز فعال هستند.
وی با بیان اینکه ما سعی کردیم اکوسیستم نواوری را دراین مرکز ایجاد کنیم، عنوان کرد: توانستیم ساختمان این مرکز را به شکلی در بیاوریم که امادگی مرکز نواوری را داشته باشد؛ حمایت های دانشگاه، معاونت علمی و فناوری در این زمینه بی تاثیر نبوده است.
وی افزود: در این مسیر از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کردیم که دانشگاه کمتر در سازمان های رسمی از ان استفاده کرده است؛ سامسونگ و بانک آینده جز بخش هایی بودند که از آنها کمک گرفتیم.
وی با بیان اینکه اکوسیستم مرکز نوآوری و فناوری شامل بخش های مرکز رشد، پیش رشد، شرکت های دانش بنیان و شتابدهنده کسب و کار است، گفت: این مجموعه را در 3 عرصه تقویت کنیم.


ضرورت تشکیل صندوقی در راستای حمایت از شرکتهای دانش بنیان مرکز نوآوری
به گفته وی، امیدواریم در سال های پیش رو از شرکت ها حمایت کنیم یا اینکه صندوقی در دانشگاه ایجاد کنیم که بتواند با حمایت مالی شرایط را برای شرکت ها فراهم کند ، این صندوق می تواند مشکلات شرکت ها را رفع کند.
حسینی با تاکید بر اینکه ضروری است تعامل با سرمایه گذار را بیشتر کنیم، عنوان کرد: یک حرکت دیگری را شروع کردیم و آن هم ترویج فرهنگ نوآوری در دانشگاه و درگیر کردن بدنه دانشگاه به این فرهنگ است؛ این موضوع را با دو الی سه دانشکده دانشگاه صنعتی امیرکبیرشروع کرده ایم و قابل ارتقا خواهد بود.
وی ادامه داد: دانشکده های مهندسی کامپیوتر ، مهندسی دریا (در بندرعباس ) و دانشکده مهندسی پزشکی (در برج فناوری ابن سینا ) مجموعه نوآوری تخصصی را راه اندازی کرده اند. این پتاسیل از لحاظ فضا در دانشکده های مهندسی برق، مکانیک ، نساجی و ...وجود دارد.
وی با بیان اینکه بنا داریم با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برج دوم دانشگاه را راه اندازی کنیم، گفت: وجود واحد های تحقیق و توسعه در مراکز نوآوری می تواند شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد را توسعه دهد.زمینه های فعالیت و کسب و کار، تعریف پروژه های جدید در این مراکز به واسطه واحد های تحقیق و توسعه رونق می گیرد.
در این مراسم دکتر حمید رضا زرندی مدیر جدید مرکز فناوری و نواوری دانشگاه معرفی و از زحمات اقای دکتر حسین حسینی تودشکی تقدیر به عمل آمد .دکتر حسینی تودشکی اکنون معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر می باشد.

مدیر مرکز فناوری و نوآوری ؛
افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

مدیر مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بنا داریم بعد از رفع مشکل فضای فیزیکی، تعداد شرکت های دانش بنیان را افزایش دهیم .
دکتر حمیدرضا زرندی مدیر مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: در حال حاضر مرکز فناوری و نوآوری مجموعه خوبی است و تاکنون به خوبی پیشرفت کرده است.
وی با تاکید بر اینکه در صدد هستیم این مرکز با تلاش همکاران به پیشرفت هایی خوبی برسد، اظهار کرد: در این راستا برنامه بلند مدتی داریم.
زرندی با بیان اینکه برای راه اندازی برج دوم دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه هایی در نظر داریم، گفت: دو سایت خارج از تهران داریم که در صدد هستیم انها را به پارک علم و فناوری تبدیل فناوری کنیم. شهریار و بندر عباس جز این دو سایت هستند.
وی تاکید داشت: بنا داریم فضای فیزیکی را در این مرکز نوآوری بهبود بخشیم و بعد از آن تعداد شرکت های دانش بنیان را افزایش دهیم؛ این شرکت ها شامل شرکت های پیش رشد، رشد و شرکت های دانش بنیان هستند.
وی با بیان اینکه دانشگاه با مرکز رشد همکاری می کند و باید بتوانیم صنعت را به این مجموعه بیاوریم ،عنوان کرد: باید بتوانیم شرکت های بزرگ را که در این مرکز فناوری و نوآوری مستقر داشته باشیم و از تجربیات آنها بهره ببریم.

کد خبر: 879036

وب گردی

وب گردی