سردار جلالی:باید در حوزه پدافند غیرعامل به باورهایی فرهنگی و هنری برسیم

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: از آن جایی که هر کاری تا تبدیل به باور نشود اثر ندارد در حوزه پدافند غیرعامل هم باید به باورهایی از جنس فرهنگ و هنر برسیم.

به گزارش ایسکانیوز، سردار غلامرضا جلالی طی سخنانی در افتتاح مرکز فرهنگی هنری «فاطر» وابسته به این سازمان، با اشاره به دلایل تاسیس این موسسه، گفت: در سازمان پدافند غیرعامل کشور نیاز به یک ساماندهی با رویکرد اقتصادی سازی اقدامات فرهنگی و حذف هزینه های اضافی و سازماندهی نیروهای بسیج و داوطلب ارزشی در حوزه های فرهنگی و مرتبط با پدافند غیرعامل وجود دارد، به همین دلایل مرکز فرهنگی هنری فاطر تاسیس شد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: حوزه های مختلف هنری ظرفیت نهادینه سازی و بیان مفاهیم و اهداف پدافند غیر عامل را دارند.

وی ادامه داد: از آن جایی که هر کاری تا تبدیل به باور نشود اثر ندارد در حوزه پدافند غیرعامل هم باید به باورهایی از جنس فرهنگ و هنر برسیم. در واقع این حوزه بخشی از مفاهیم استراتژیک دفاعی یک کشور است که انتظاراتی از سازمانها و مسئولین کشور دارد. هر کار هنری یک قالب شامل اهداف، محتوا و پیام دارد. پیام ما در سازمان پدافند غیرعامل مقاومت در برابر تهدیدات و تاب آوری های زیرساخت ها برای حفظ جان مردم است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اهمیت پرداختن به مسائل این حوزه توضیح داد: پدافند غیرعامل زمانی میتواند خوب کار کند که با استفاده از قابلیت های فرهنگی به دل مردم و مخاطبین مخصوصا جوانان بنشیند و تبدیل به نگاهی جاودانه و پایدار شود و در نهایت یک عمق دفاعی برای کشور ایجاد کند.

جلالی در پایان تاکید کرد: مرکز فرهنگی هنری فاطر به همین دلیل راه اندازی شده که با توجه به ظرفیت های داوطلبانه و بسیجی بتواند تولیداتی با محور پدافند غیرعامل داشته باشد.

کد خبر: 879095

وب گردی

وب گردی