عکس‌های «هم نوا با زخم»، به روی دیوار می‌روند

نمایشگاه عکس خیریه به نفع کودکان زلزله زده غرب کشور «هم نوا با زخم» در اهواز گشایش می‌یابد. در این رویداد، عکس‌های مازن هواشم با موضوع مردم نگاری و خرده فرهنگ مردم خوزستان در قالب مستند به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش ایسکانیوز، این رویداد خیریه، اولین نمایشگاه انفرادی این هنرمند به شمار می‌آید.
در قسمتی از بیانیه این نمایشگاه آمده است : هم نوا با زخم، اولین نمایشگاه انفرادی آثار عکاسی مازِن هواشم در حمایت از کودکانبی سرپرست در زلزله ی اخیرِ کرمانشاه و روستاهای پیرامونش است، نمایشگاه «هم نوا با زخم» رویکردی ست در تقابلِ با تلفاتِ زلزله ی اخیر در کشورمان که به میزان قابل توجهی بر سینه ی شهری از کشورمان داغ گذاشته و به طرز قابل تامل و تاسف برانگیزی تاب را از جانِ ما هم دردانِ زخم آشنا به تاراج برده است .

نمایشگاه « هم نوا با زخم » نقطه ای منطبق بر تکان هایی ست که ویرانی به جای آورده اما غایت این « نام » امروز در این نمایشگاه بر آن است تا تکان هایی را به مخاطب خود وارد کند، تکان هایی از جنس سازندگی و به جریان در آمدنِ دوباره ای زندگی، تکان هایی که می تواند مرهمی باشد بر زخم های کودکانِ این مرز و بوم. هر چند که در نمایشگاه پیش رو آثار «مجموعه ی عکس » نیستند، اما نکته ی مشترک تمام آثار بانگی ست که فریم به فریم زندگی را باز در جوانه و جاری ست، نیز هر فریم بر آن است تا با تکان های پی در پی زندگیِ دوباره را نوید دهد ...

هر یک از مخاطبین با خرید هر اثر یا آثار در امر نیکِ کمک و همیاری، دِینِ خود را با گرفتن دستانِ کودکانِ باز مانده ی بی سرپرست در کرمانشاه و روستاهای مجاور ادا خواهد کرد، چرا که تمام هزینه ی فروش آثار در نمایشگاهِ « هم نوا با زخم » وقف حمایت و به نفع کودکان کرمانشاه و دیگر روستاهای آسیب دیده اهدا خواهد شد.

هواشم متولد 1371 اهواز، دارای چند سال سابقه عکاسی مستند و عکاسی خبری در خبرگزاری ها و مطبوعات کشور است. او تجربه هایی در برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع عکاسی، کارگردانی مستندهای تلویزیونی و داوری جشنواره های تجسمی داشته است.

آثار عکاسی مازن هواشم تاکنون در چند نمایشگاه گروهی به تماشا گذاشته شده، که در چندین جشنواره هنری کشور نیز مورد تقدیر قرار گرفته اند.

دریافت جایزه اول جشنواره خوزستان را قاب بگیر، مقام سوم اولین جشنواره سراسری نفس های شهر و برگزیده اولین سوگواره عکس میبد از دیگر سوابق اوست.

برگزاری نمایشگاه عکس «هم نوا با زخم» تا هفدهم آذرماه در کافه گالری 28 به نشانی اهواز، کیانپارس، طبقه فوقانی سینما هلال، کافه گالری 28 از ساعت 16 الی 23 ادامه خواهد داشت و کلیه آثار به نمایش درآمده در این رویداد خیریه، برای فروش در حمایت از کودکان زلزله زده کرمانشاه و دیگر روستاهای آسیب دیده ‌‌ی مجاور، عرضه می‌شود.

503

کد خبر: 879110

وب گردی

وب گردی