گردشگری زمستانی جز اولویت های اول توسعه صنعت گردشگری استان اردبیل است

استاندار اردبیل در بازدید از پروژه های عمرانی ، گردشگری و خدماتی فعال و راکد مانده شهرستان سرعین افزود: گردشگری در این استان در حال حاضر فصلی است و فقط در فصل تابستان شاهد حضور خیل گردشگران در این استان هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، اکبر بهنام جو در بازدید از پروژه های عمرانی، گردشگری و خدماتی فعال و راکد مانده شهرستان سرعین افزود: گردشگری در این استان در حال حاضر فصلی است و فقط در فصل تابستان شاهد حضور خیل گردشگران در این استان هستیم.

وی اظهار کرد: برای توسعه صنعت گردشگری استان اردبیل باید گردشگری زمستانی استان اردبیل را فعال کنیم که یکی از راههای آن توجه ویژه به ورزش های زمستانی است.

استاندار اردبیل گفت: شهرستان های مشگین شهر و خلخال نیز باید همپا با شهرستان سرعین که دارای استعدادهای قابل توجهی در حوزه ورزش و تفریحات زمستانی هستند، فعال شوند.

مهندس بهنام جو افزود: حمایت از بخش خصوصی در راه اندازی پیست های اسکی دیگر در مناطق مستعد می تواند سرعت بیشتری به رونق گردشگری در فصل زمستان بدهد و در همین راستا پیست اسکی آلوارس که دارای سابقه فعالیت در این حوزه است و با حمایت های لازم در فاز دوم اقدام به ساخت تله کابین و امکانات رفاهی و اقامتی در این مجموعه می شود.

استاندار اردبیل همچنین گفت: پزشکی آبدرمانی به معنای واقعی آن تاکنون انجام نگرفته و برنامه ریزی کاملی برای آموزش پزشکان و استقرار آنان در آبدرمانی ها با تجهیزات هیدروتراپی و هیدرکلینیک در برنامه قراردارد که در نقاط دیگر استان هم متناسب با پتانسیل آنها برنامه ریزی و اقدام خواهد شد.

استاندار اردبیل در ادامه از برنامه ریزی برای تحرک بخشی حوزه گردشگری شهرستان سرعین از جمله برگزاری مسابقات اسکی سراسری در بهمن امسال خبر داد و افزود: پیست اسکی آلوارس بعد از پیست شمشک دومین پیست معتبر ایران است که در صورت پایان یافتن خط 2 و 3 تله کابین و امکانات اقامتی و خدماتی این مجموعه شاهد برگزاری مسابقات جهانی در این مجموعه خواهیم بود.

او اظهار کرد: لازمه اصلی توسعه گردشگری زمستانی؛ فراهم کردن امکانات زیرساختی مانند بهسازی و توسعه جاده هاست که در دستور کار قرار گرفته است.

مهندس بهنام جو در ادامه ایجاد نگاه و دیدگاه مثبت به سرمایه گذاری را از عوامل مهم و راهگشا در سرمایه گذاری ذکر کرد و گفت: مقام معظم رهبری ، تلاشگران عرصه اقتصادی و سرمایه گذاران و کارآفرینان را بعنوان جهادگران اقتصادی معرفی کرده اند که این دیدگاه مترقی و مثبت باید در جامعه فراگیر شود چرا که با مثبت شدن نگاه ها به سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی عزم عمومی برای رفع مشکلات موجود بوجود می آید و موانع از سر راه برداشته می شود.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه نباید به سرمایه گذاران و کارآفرینانی که با نیت خدمت به کشور و مردم تلاش می کنند با دیدگاه منفی نگاه کنیم بلکه همه مدیران ذیربط باید با جدیت برای رفع موانع سرمایه گذاری که عامل توسعه و رونق اقتصادی و اشتغال استان است تلاش کنند.

استاندار اردبیل همچنین کوتاه سازی مسیر صدور مجوزها و استعلام ها و تسهیل سرمایه گذاری در بخش سرمایه گذاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: طولانی شدن فرآیند استعلام گیری موانع بسیاری را برای سرمایه گذاران ایجاد می کند که در همین راستا در استان از دستگاه های متولی خواسته ایم در کمترین زمان ممکن فرایند استعلام انجام دهند.

901

کد خبر: 879136

وب گردی

وب گردی