اختلافات بر سر انتخاب شهردار بهشهر به کجا رسید؟

فرماندار بهشهر با اشاره به حاشیه های به وجود آمده در انتخاب شهردار این شهر گفت: تا کنون منتظر تشکیل شورای حل اختلاف استانداری بودیم که تقریبا 5 روز است انتخاب شده اند و با تشکیل جلسه شورای حل اختلاف در هفته جاری نهایتا هفته آینده موضوع انتخاب شهردار تعیین و تکلیف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، استاندار مازندران 23 شهریور ماه نامه ای به شورای اسلامی بهشهر ابلاغ کرد مبنی بر آن که فرید صمدایی شهردار پیشنهادی بهشهر با توجه به نداشتن 5 سال سابقه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهرداری را ندارد اما با این حال در 25 شهریور ماه صمدایی با حکم علیرضا کوچکی رئیس شورای شهر بهشهر در حالی که 4 نفر از اعضای در آن جلسه حضور نداشتند انتخاب و در روزهای شنبه و یکشنبه یعنی 25 و 26 شهریور بر کرسی شهرداری نشست اما در روز 27 وی در ساختمان شهرداری حضور نیافت.

فرهاد عسگری مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران پس از اطلاع از موضوع انتخاب شهردار بهشهر برخلاف نظر استاندار وقت طی نامه ای به فرماندار بهشهر ابلاغ کرد که معارفه فرید صمدایی توسط اعضای شورای شهر بدون طی کردن مراحل قانونی انجام شده و انتصاب صمدایی وجاهت قانونی ندارد و در ادامه سجادی فرماندار نامه ای به تمامی دستگاه های اجرایی، نهادها، بانک ها و سازمان های دولتی شهرستان ابلاغ کرد که انتصاب فرید صمدایی به عنوان شهردار بهشهر وجاهت قانونی ندارد و باید از هر گونه مکاتبه با شهرداری بهشهر که با امضای فرید صمدایی است خودداری شود.

در ادامه این کش و قوس ها و دو دستگی میان اعضای شورای شهر خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) با فرماندار بهشهر گفت وگویی در این زمینه داشته است که در ادامه به آن اشاره می کنیم؛

سید خالق سجادی فرماندار شهرستان بهشهر با بیان این که رسم است «هر کس تنها به خانه قاضی برود راضی بر‌می گردد»، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: از هفت نفر اعضای شورای شهر بهشهر چهار نفر و همچنین استاندار وقت با انتصاب فرید صمدایی به عنوان شهردار مخالفت و سه نفر دیگر موافق شهردار شدن وی بودند.

وی تصریح کرد: دلیل آن که با انتصاب این شهردار موافقت نشده کاملا حقوقی است تمام مستندات حقوقی بودن عدم انتخاب وی به عنوان شهردار را نشان می دهد.

انتخاب نشدن شهردار مشکل دوم یا سوم مردم است

فرماندار بهشهر با اشاره به این که انتخاب نشدن شهردار مشکل دوم یا سوم مردم است، گفت: اولویت نگرانی مردم عدم تشکیل جلسه شورای شهر و رفع نشدن مشکلات شان است.

سجادی با بیان این که سه ماه است که شهرداری بهشهر با سرپرست اداره می شود، اضافه کرد: دو ماه و 15 روز است که اعضای شورای شهر هیچ تشکیل جلسه ای نداده و تنها به تشکیل یک جلسه اکتفا داده اند که سه نفر معترض یک صورت جلسه ارائه داده اند و چهار نفر دیگر هم یک صورت جلسه دیگر، به آن معنا که این صورت جلسه ها نه سر و نه ته داشته اند.

وی با اشاره به این که تمام کارهای شهرداری با مصوبات شورای شهر صورت می گیرد، ادامه داد: در روزهای گذشته مردم به من اعتراض می کردند که اعضای شورای شهر کجا هستند؟

فرماندار بهشهر با بیان این که چهار نفر موافق با تشکیل جلسه هستند، ادامه داد: من با اعضای شورای شهر جلسه ای تشکیل دادم و تمام اعضا را دعوت کردم اما بار دیگر سه نفر مذکور در جلسه حضور پیدا نکردند.

برگه استعفا کجاست به من تحویل دهید

وی ادامه داد: یک هفته گذشته نشستی با حضور امام جمعه، نماینده مجلس شورای اسلامی و همچنین تمام اعضای شورای شهر برگزار شد که در آن جلسه به توافق رسیدیم که تا انتخاب شهردار، اعضای شورا جلساتشان را برای حل کارهای مردم تشکیل دهند اما با تشکیل جلسه شورای شهر در روزهای آینده باز هم آن سه نفر حضور پیدا نکردند.

سجادی افزود: سه نفر معترض به عدم انتصاب صمدایی برای شهردار پیش من آمده و گفتند که اگر وی را به عنوان شهردار انتخاب نکنید ما استعفا خواهیم داد و من گفتم برگه استعفای شما کجاست؟ به من تحویل دهید.

تشکیل جلسه شورای حل اختلاف استان تا هفته آینده

فرماندار بهشهر در پاسخ به این سوال که برای حل این موضوع استانداری و فرمانداری چه برنامه ای دارند، گفت: ما منتظر تشکیل جلسه شورای حل اختلاف استان بودیم که تقریبا 5 روز است که انتخاب شده اند و با تشکیل شورای حل اختلاف استان ان شاءالله در هفته جاری نهایتا هفته آینده جلسه شورای حل اختلاف تشکیل و این موضوع تعیین و تکلیف خواهد شد.

وی با بیان این که این جلسه برای موضوع انتخاب شهردار تشکیل خواهد شد، ادامه داد: قرار است در این میان به تخلفات برخی از اعضای شورای شهر رسیدگی شود.

عدم حضور اعضای شورای شهر یک تخلف است

سجادی در پاسخ به این سوال که چه نوع از تخلفات شورای شهر در این جلسات مطرح خواهد شد، گفت: یکی از تخلفات عدم حضور اعضای شورای شهر در جلسه شورا است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آن سه نفر اصرار به انتخاب صمدایی به عنوان شهردار دارند، گفت: حقیقتا آنها می گویند وی بهترین شهردار برای بهشهر است.

شرایط جامعه برای انتخاب صمدایی به عنوان شهردار مهیا نیست

فرماندار بهشهر افزود: تحلیل من آن است که اکثریت جامعه و همچنین شرایط اجتماعی برای شهردار شدن صمدایی مهیا نیست.

901

کد خبر: 879253

وب گردی

وب گردی