تکاپوی بندر چابهار در اشتغال زایی بومی

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 90 درصد از نفراتی که در سایت چابهار فعالیت داشتند از ظرفیت ها و نیروهای بومی استان بوده اند.

بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت: در طرح توسعه بندر چابهار غالب مصالح از داخل استان تأمین شده است که خود اشتغال زایی خوبی را به همراه داشته است و مواد معدنی، مصالح ساختمانی و سیمان این پروژه از داخل استان تهیه شده که در صنایع سیمان سیستان و بلوچستان تکاپوی مناسبی اتفاق افتاده است.

او افزود: در بخش کارگری و زیر ساخت هایی که ایجاد شده است، از تمام استان بالاخص شهرستان چابهار استفاده شده و نیروی انسانی بومی در جهت ساخت و توسعه ی بندر بکار گرفته شد. بنابراین در زیر ساخت ها بیشترین بهره را استان سیستان و بلوچستان برده است و در بخش کالایی و انتقال کالا هم طبیعتا استان ذی نفع خواهد بود که با ایجاد زیرساخت های کارخانه ای و اشتغال پایدار بندر چابهار تاثیر مثبتی خواهد داشت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در روند ساخت، اکثر کارگران و پیمانکاران خرد، از اهالی و نیروهای بومی استان هستند و در بعضی اوقات سه شیفت حدود 3 هزار نفر در روز در سایت کار می کردند که بیش از 90 درصد از نفراتی که در سایت فعالیت داشتند از ظرفیت ها و نیروهای بومی استان بوده اند.

403

کد خبر: 879315

وب گردی

وب گردی