معلولان در جامعه غایب  بوده و  به انزوا کشیده شده اند

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران بر لزوم توجه به معلولان و ساختن شهری برای همه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، الهام فخاری صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در بیست‌ و ششمین جلسه شورای شهر تهران به مناسبت 12 آذر روز جهانی معلولان ایراد شد، گفت: بخشی از جامعه پویا که همان توان‌یابان و معلولان هستند در جامعه غایب بوده و به انزوا کشیده شده‌اند، متاسفانه مدیران شهری فراموش کرده‌اند که این معلولان وجود دارند و حق شهروندی و حق رای داشته و باید در همه برنامه‌ریزی‌های شهری دیده شوند.

وی با بیان اینکه بیشتر سازه‌های این شهر برای یک همشهری :توان‌یاب" نامناسب است، گفت: گرچه گذرگاه‌ها، خیابان‌ها و ... برای تردد همه ناایمن است، اما دقت کنید که در کدام یک از مناطق شهر سازه‌ها، املاک شخصی و ساختمان‌های عمومی برای بهره‌مندی همه شهروندان و به ویژه توان‌یابان ساخته شده است.

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه چند نفر از مدیران و کارمندان شهرداری "توان‌یاب" هستند؟ گفت: آیا از خود تاکنون پرسیده‌اید که این توان‌یابان کجا هستند که در جامعه غیبت دارند؟ و این در حالی است که جانبازان و ایثارگران زیادی در شهر زندگی می‌کنند که این افراد سرمایه‌های شهرمان هستند.

فخاری با بیان اینکه در روز جهانی معلولان به خود یادآور شویم که سیاستمداران، مدیران و... همگی آگاهانه‌تر رفتار کنیم، گفت: در الگوی مدیریت شهری پویا باید از شهرداری بخواهیم که برنامه‌ای برای حل این مشکل ارائه کند، چراکه جداسازی و خانه‌نشینی معلولان مصداق تبعیض است و نباید از این افراد تنها در برنامه‌های مناسبتی و نمایشی استفاده کنیم.

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران افزود: باید در راستای تکریم و عدالت برای همه، شهر را برای همه از نو بسازیم.

در جلسه امروز محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران حضور خواهد یافت تا در ادامه گزارشی که در هفته گذشته پیرامون چالش‌ها و چشم انداز حمل و نقل در پایتخت صحبت کرده بود، به سوالات اعضای شورای شهر پاسخ دهد.

پیش از این قرار بود که در این جلسه، سردار یزدی فرمانده سپاه تهران در این جلسه حضور یابد که بنا به گفته اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران، سردار یزدی به دلیل سرکشی از مناطق زلزله‌زده در پی زمین لرزه کرمان به این منطقه سفر کرده است.
706

کد خبر: 879368

وب گردی

وب گردی