قرار بر مهار رونالدو باشد، از سوی ایران و کی‌روش خواهد بود

مردان کی‌روش نباید از صعود به مرحله حذفی ناامید باشند. آنها تون مهار رونالدو را خواهند داشت.

به گزارش ایسکانیوز، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران این روزها با سخنان خود و مصاحبه با رسانه‌های پرتغالی و اسپانیایی خبرساز شده و سوژه رسانه‌های اروپایی و آسیایی است. او روز گذشته با آس اسپانیا مصاحبه کرد و سخنانی علیه فدراسیون فوتبال و مقامات ایرانی بر زبان راند و البته در کمال شگفتی آنها را تکذیب کرد.

امروز نیز وب‌سایت foxsportsasia گزارشی از تحولات اخیر فوتبال ایران منتشر کرده و از کی‌روش به نقل از منابع اروپایی نقل قول‌هایی را منتشر کرده است:

ایران تا کنون 4 بار در جام جهانی حضور داشته و در هیچ‌یک از آنها موفق به صعود ار مرحله گروهی به بخش حذفی نشده است. تورنمنت 2018 روسیه می‌تواند اولین تجربه ایران در صعود به مرحله حذفی باشد. البته شاید باید می‌نوشتیم، می‌توانست و اکنون این موضوع تا حد زیادی بعید به نظر می‌رسد.

تیم اول آسیا در سال‌های گذشته بسیار درخشان و موفق ظاهر شده و موفقیت‌های اخیرش باعث شد در گلدان شماره 3 حضور داشته باشد و به همین دلیل با هم قاره‌ای های خود در جریان قرعه کشی تفاوت داشته باشد.

این حضور در گلدان شماره 3 البته جز غرور و سربلندی از لحاظ جایگاه، چیز دیگری نصیب ایران نکرد و باعث شد در گروهی بسیار سخت و غیر قابل پیش بینی قرار بگیرد. اسپانیا، پرتغال و البته مراکش، سه حریف سرسخت و مدعی و احتمالا شکست ناپذیر!

البته هنوز چیزی از دست نرفته و نگاه حرفه‌ای سرمربی ایران نیز تصریح کننده این واقعیت بود، بله نباید ناامید بود.

کی‌روش در اولین واکنش‌های خود نسبت به این موضوع گفت: قرعه کشی بسیار جذاب و جالب بود، از این بهتر نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: بازی با پرتغال و اسپانیا باید جالب باشد، من مطمئن هستم که ایران، بهترین خواهد بود و تمام تلاشمان را برای رسیدن به هدف خواهیم کرد، هدف اصلی ما خوشحال کردن مردم ایران است. ما یک تیم رقابت کننده و آماده هستیم و میدان را خالی نخواهیم کرد. هواداران به ما افتخار می‌کنند و شادی را به آنها تقدیم خواهیم کرد.

در برزیل، ایران مقابل آرژانتین قرار گرفت و البته اگر گل مسی نبود و اگر یک پنالتی مشکوک برای ایران گرفته می‌شود، شاید نتیجه کاملا برعکس رقم می‌خورد. این بار اما به نظر می‌رسد که نوبت مهار رونالدو رسیده است، این مهاجم پرتغالی انصافا در قرن حاضر یکی از بهترین‌های دنیای فوتبال بوده است. پیروزی پرتغال در شهر فرانکفورت در جام جهانی 2006 آلمان، از یاد مردم ایران و پرتغال نرفته و رونالدو به هر حال با ایران بیگانه نیست. به هر حال زمان گذشته و روزگار طور دیگری رقم خورده است، شاید رونالدو پخته‌تر شده باشد اما فوتبال ایران نیز بالندگی بیشتری دارد و رشد کرده است. مهاجمان ایرانی بین المللی هستند و با شرایط تاکتیکی و تکنیکی روز دنیای فوتبال بیگانه نیستند.

اگر هیچ‌کس نتواند رونالدو را مهار کند، غمی نیست، ایران و کی‌روش این کار را بلد‌ هستند.کی‌روش به خوبی رونالدو را می‌شناسد، او مربی او در منچستریونایتد و در تیم ملی فوتبال پرتغال بوده است.

وقتی پرتغال بحران زده شده بود، این رونالدو بود که در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر علت ناکامی پرتغال گفت: بروید از کی‌روش بپرسید، ناکامی تیم به من چه ربطی دارد؟

اگر ایران بتواند 3 امتیاز از بازی اول خود مقابل مراکش کسب کند (البته این فرایند برای خود مراکش نیز صادق است)، مسلما به صعودی معجزه آمیز امیدوار خواهد شد و خوب می‌داند که کسب یک تساوی برابر پرتغال بسیار سخت است اما غیرممکن نیست و بالاخره فوتبال است! چرا ایران به پیروزی فکر نکند؟

این همان آزمایشی است که فوتبال ایران منتظرش بوده و اکنون رونالدو قرار است مقابل بهترین دفاع آسیا ایستادگی کند و راهی برای نفوذ به آن بیابد. اگر ایران این مرد پرتغالی را مهار کند، صعود از گروه برایش چیز غیرممکنی نیست.

602

کد خبر: 879371

وب گردی

وب گردی